Adidas chce przełamywać tabu o sporcie w trakcie menstruacji
  • 0
  • 5
8.07.2021

Adidas chce przełamywać tabu o sporcie w trakcie menstruacji

Według badań naukowców z Uniwersytetu St. Mary co czwarta dziewczyna rezygnuje z uprawiania sportu w okresie dojrzewania. Jednym z powodów jest obawa przed przeciekami w trakcie ćwiczeń podczas okresu. Aby zapewnić komfort i dodać użytkowniczkom pewności siebie w czasie ruchu, Adidas wprowadza na rynek legginsy TechFit Period Proof. Launchowi produktu w Polsce towarzyszy premiera odcinka „Slow Podcast”, który porusza temat miesiączki oraz aktywności fizycznej w jej trakcie.

Legginsy Techfit Period Proof wyróżnia technologia Flow Shield złożona z trzech absorbujących wilgoć, oddychających i niewidocznych warstw materiału z membraną. Noszone razem z tamponem lub podpaską mają zabezpieczać przed niekontrolowanymi przeciekami, dając użytkowniczkom pewność siebie podczas ćwiczeń w trakcie menstruacji.

Wnioski z badań dotyczących powodów rezygnacji ze sportu przez młode dziewczyny wskazały na konieczność stworzenia odzieży sportowej, która lepiej spełniałaby potrzeby osób menstruujących. Zwróciły także uwagę na brak edukacji na temat miesiączki zarówno wśród nastolatków, jak i dorosłych.

Analiza danych pochodzących od ponad 14 tys. sportowców wykazała, że nawet ci najlepsi nie uczyli się o miesiączce w sporcie. Nie rozmawiali też na ten temat w szkole czy z trenerami. W Wielkiej Brytanii 82,3% uczestniczek badania stwierdziło, że nigdy nie otrzymało żadnej edukacji na temat cyklu menstruacyjnego w kontekście sportu lub ćwiczeń. Z kolei wśród tych, które mają trenera, 81,5% nigdy nie rozmawiało z nim o swoim cyklu. W USA 65,3% nie otrzymało żadnej edukacji na ten temat, a 75,8% nie rozmawiało o cyklu menstruacyjnym z trenerem.

Marka Adidas stara się przełamać tabu i znormalizować rozmowy o miesiączce. Nawiązała współpracę z dr Georgie Bruinvels specjalizującą się w badaniach sportowych oraz nauczycielami wychowania fizycznego. Celem było wspólne przygotowanie materiałów edukacyjnych i praktycznych scenariuszy lekcji. Ma to doprowadzić do opracowania materiałów, które będą wykorzystywane w szkołach na całym świecie, pomagając nauczycielom, rodzicom i nastolatkom lepiej zrozumieć okres.

W ramach lokalnej kampanii „Stay in Play” powstał odcinek „Slow Podcast” – programu o życiu w zgodzie z naturą i jakościowym relaksie. Aleksandra Kwiatkowska rozmawia w nim z Kają Rybicką, współzałożycielką Your Kaya – polskiej marki, która stawia na łamanie tabu, edukację oraz wspieranie wszystkich menstruujących osób. W odcinku można posłuchać m.in.:

  • o tym, czy o menstruacji da się myśleć bez wstydu,
  • o aktywności fizycznej podczas dni menstruacyjnych,
  • o podnoszeniu pewności siebie w czasie okresu.

Rynkowy start legginsów jest częścią planu innowacji wprowadzanych na rynek przez markę Adidas, która pragnie wspierać wszystkie kobiety w sporcie w ramach kampanii „Watch Us Move”.

Adaptacją globalnej strategii, przygotowaniem koncepcji kreatywnej i lokalnych działań contentowych oraz współpracą z influencerami zajęła się agencja VMLY&R.

  • 5
tabu o sporcie w trakcie menstruacji

Adidas przełamuje tabu o sporcie w trakcie menstruacji

8 lipca 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
8.07.2021

Na świeżym powietrzu i bez tłumów. Pandemia stworzyła nowy model jedzenia na mieście – pokazuje badanie Deloitte

Z ankiety przeprowadzonej w ramach badania „Global State of Consumer Tracker” Deloitte wynika, że sektor gastronomiczny powinien zmierzyć się z nowymi oczekiwaniami klientów, które wyewoluowały w trakcie pandemii. Konsumenci w Polsce i na świecie zapewniają np., że nawet po zakończeniu kryzysu epidemicznego nadal będą unikali tłumów. W stosunku do 2019 r. o ponad jedną trzecią zwiększyła się liczba Polaków, którzy deklarują, że częściej niż przed pandemią będą kupować świeże jedzenie. O 10 proc. zwiększyła się liczba tych, którzy będą zamawiać posiłki na wynos lub z dostawą.

7 lipca 2021