To nie jest robota dla głupich. O jakiej mowa?
  • 1
  • 1
13.10.2022

To nie jest robota dla głupich. O jakiej mowa?

25 września obchodzony był Dzień Budowlańca. Z tej okazji w kanale Superwykonawca na YouTube ukazał się film „Rockwool: Dziękujemy naszym Wykonawcom”. W spocie marka stara się przełamać krzywdzący stereotyp wykonawców w Polsce. Do 3 października materiał doczekał się miliona wyświetleń.

Młody budowlaniec udaje się na zasłużoną przerwę i… zostaje wyszydzony przez przechodniów: „Jeszcze piwko by się przydało, co?”. Jego szef, widząc sytuację, tłumaczy mu, że postronni ludzie nie wiedzą, jak naprawdę wygląda praca wykonawcy. Na pewno nie jest to robota dla głupich. Oglądając w materiale jej kulisy, wszyscy mogą się o tym przekonać.

W tworzeniu spotu brał udział Adam Zajączkowski – specjalista ds. marketingu Rockwool Group. Towarzyszą mu wykonawcy budowlani korzystający na co dzień z materiałów marki. Zajączkowski jest również administratorem grupy publicznej Izolacje Rockwool na Facebooku (2,3 tys. członków). W kontekście zyskującego popularność spotu w grupie zorganizowano konkurs. Jego uczestnicy odpowiadali na pytanie, za co najbardziej lubią swoją pracę.

Jest to kolejna inicjatywa na rzecz przełamywania stereotypów towarzyszących danemu zawodowi

Budowlańcom za ich pracę dziękowała już firma Atlas. Z kolei Adar z branży spedycji rozprawiał się z utartymi przekonaniami na temat pracy kierowcy TIR-a w emocjonalnym spocie pt. „Hejt”. Wiele do zrobienia w kwestiach wizerunkowych ma również np. branża rolna.

Co więcej, niektóre marki zauważają, że pewne niekorzystne stereotypy dotyczą nawet pracy w IT. Na przykład taki, że jest to praca wyłącznie żmudna, bez emocji i nie wiąże się z tworzeniem rozwiązań naprawdę potrzebnych społecznie. Ten obraz starała się rozbijać ubiegłoroczna kampania „IT Heroes – bohaterowie codzienności”.

  • 1
To nie jest robota dla głupich

To nie jest robota dla głupich – podkreśla marka Rockwool

13 października 2022

12 października 2022