Szlachetna Paczka wystartowała po raz dwudziesty
  • 3
  • 3
19.11.2020

Szlachetna Paczka wystartowała po raz dwudziesty

14 listopada rozpoczęła się kolejna kampania Szlachetnej Paczki. Na stronie WWW pojawiły się historie tysięcy rodzin z całej Polski, które potrzebują wsparcia. Premierę miał także spot „Szlachetna Paczka 2020. Pomóż tym, którzy mają mniej szczęścia”.

Szlachetna Paczka łączy Polaków wokół idei mądrego pomagania już od dwudziestu lat. Tylko w zeszłorocznej edycji udało się pomóc ponad 14,5 tys. rodzin. Paczki przygotowywało wtedy ponad pół miliona darczyńców. Do potrzebujących trafiła pomoc o łącznej wartości niemal 46 mln zł.

Oficjalne otwarcie bazy rodzin Szlachetnej Paczki odbyło się na Facebooku w dwóch wejściach live. Podczas wydarzenia Jarosławowi Kuźniarowi o szczęściu i pomocy opowiedzieli m.in.:

  • Anna Starmach,
  • Katarzyna Boni,
  • Joanna Jabłczyńska,
  • DjVika,
  • grupa ratowników górskich GOPR,
  • Joanna Sadzik,
  • wolontariusze i darczyńcy Szlachetnej Paczki.

Równocześnie premierę miał tegoroczny spot Szlachetnej Paczki. Ma on trzy warianty, każdy z innym zakończeniem opowiadającym historie rodzin potrzebujących. Reklamy będą emitowane m.in. w kanałach social media Szlachetnej Paczki i partnerów oraz na antenie TVN, w Playerze TVN i w Onecie.

Główna idea komunikacji tegorocznej kampanii koncentruje się na krótkim pytaniu: „Czym jest szczęście?”. Dla seniorki Józefy to życie, w którym już nigdy nie musiałaby wybierać – jedzenie czy leki. Pani Maria byłaby szczęśliwa, gdyby jej chory syn przespał choć jedną noc. W rodzinie pani Edyty szczęście przybiera postać ciepłych, zimowych butów dla dzieci. To właśnie te wzbudzające refleksje odpowiedzi stały się fundamentem dla hasła, motywów graficznych i spotów.

– Wszystkie nasze działania sprowadzają się do jednego: żeby nikt, kto potrzebuje pomocy, nie został sam. Żeby to było możliwe, musimy o Szlachetnej Paczce mówić światu. Skutecznie, a więc tak, żeby świat nie tyko słyszał, ale reagował – mówi Konrad Kruczkowski, dyrektor ds. komunikacji w Stowarzyszeniu Wiosna.

Inicjatywa #LudzieNieLiczby to jedna z aktywności medialnych wspierających tegoroczną kampanię Szlachetnej Paczki. Cykl reportaży, których bohaterami są beneficjenci Paczki szczególnie dotknięci skutkami pandemii Covid-19, zakończy posłowie autorstwa Małgorzaty Szejnert. Ukaże się on na łamach Onetu w sobotę 21 listopada wraz z przypomnieniem wszystkich reportaży cyklu, napisanych m.in. przez Jacka Hugo Badera czy Witolda Szabłowskiego.

Szlachetną Paczkę kolejny już rok wspiera trzech głównych partnerów medialnych: Onet, TVN i RMF oraz partnerzy biznesowi – Bank BNP Paribas, Allegro, InPost, Biedronka i BP. W organizacji tegorocznych wydarzeń związanych z kampanią pomagają agencja eventowa Live Age i Eventstream. Wsparcie merytoryczne dotyczące eventów online, w tym otwarcia bazy rodzin podczas live’a na Facebooku, zapewnia Jarosław Kuźniar i Kuźniar Media. W tegoroczną kampanię zaangażowani są także artyści wytwórni Kayax.

W pracach kreatywnych stowarzyszenie współpracuje z Katarzyną Brych i Dominikiem Kozą z agencji Hand Made. Spot wyprodukowany przez ISTV Media i Studio Pigeon wyreżyserował Paweł Soja. Stałego wsparcia dla działań komunikacyjnych programów społecznych Stowarzyszenia Wiosna udzielają Hanna Waśko i agencja Big Picture. Kampanie w mediach społecznościowych wspiera Facebook oraz zespół agencji Digitalk Artur Jabłoński, który angażuje się także w działania marketingowe.

  • 3
Szlachetna Paczka wystartowała z kolejną akcją pomocy

Szlachetna Paczka wystartowała z kolejną akcją pomocy

19 listopada 2020

18 listopada 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
18.11.2020

Unilever stawia na produkty roślinne i ogłasza inicjatywę Future Foods

Unilever rusza z inicjatywą Future Foods. Jej celem jest edukacja i zachęcanie ludzi do zmiany diety na taką, która będzie korzystna nie tylko dla naszego zdrowia, ale i dla planety, na której żyjemy. Program ma przyczynić się do zmniejszania wpływu produkcji żywności i łańcucha dostaw na środowisko. Koncern w ciągu najbliższych 5–7 lat planuje osiągnięcie sprzedaży roślinnych alternatyw mięsa i nabiału na poziomie 1 mld euro.