Unilever stawia na produkty roślinne i ogłasza inicjatywę Future Foods
  • 0
  • 1
18.11.2020

Unilever stawia na produkty roślinne i ogłasza inicjatywę Future Foods

Unilever rusza z inicjatywą Future Foods. Jej celem jest edukacja i zachęcanie ludzi do zmiany diety na taką, która będzie korzystna nie tylko dla naszego zdrowia, ale i dla planety, na której żyjemy. Program ma przyczynić się do zmniejszania wpływu produkcji żywności i łańcucha dostaw na środowisko. Koncern w ciągu najbliższych 5–7 lat planuje osiągnięcie sprzedaży roślinnych alternatyw mięsa i nabiału na poziomie 1 mld euro.

W ramach programu właściciel marek takich jak Knorr, Lipton, Algida czy Ben & Jerry’s zachęcać będzie do wprowadzania do diety większej liczby produktów roślinnych i zmniejszania spożycia mięsa. Ponadto Unilever zobowiązuje się, że:

  • do 2025 r. zmniejszy o połowę ilość odpadów żywnościowych dzięki przeorganizowaniu globalnych łańcuchów dostaw – od etapu pozyskania surowca aż do transportu na sklepowe półki,
  • do 2025 r. podwoi na całym świecie liczbę produktów zawierających znaczące ilości białka lub mikroelementów, np. witamin, cynku, żelaza i jodu.

Już teraz marka Knorr poszerzyła w Polsce portfolio o fixy do dań warzywnych i dania z makaronem pełnoziarnistym. Polska jako kraj ma małe zasoby jodu w środowisku. W żywieniu głównym źródłem tego pierwiastka w naszym kraju jest sól jodowana. Dlatego Knorr konsekwentnie wymienia w swoich produktach zwykłą sól na jodowaną.

Unilever wprowadził również na polski rynek markę tłoczonych na zimno i niepasteryzowanych soków Urban Monkey. Produkty są tworzone w technologii pozwalającej na zachowanie maksymalnej ilości witamin i składników odżywczych naturalnie występujących w owocach i warzywach.

Koncern będzie też kontynuować zmniejszanie kaloryczności, zawartości soli i cukru we wszystkich produktach:

  • Do 2022 r. 85 proc. spożywczego portfolio będą stanowiły produkty pomagające ograniczyć spożycie soli do maksymalnie 5 g na dzień.
  • Do 2025 r. 95 proc. lodów sprzedawanych w opakowaniach będą stanowiły produkty zawierające maksymalnie 22 g cukru i 250 kcal w jednej porcji. To drugi krok kierunku zmniejszania kaloryczności produktów, ponieważ w 2014 r. firma wprowadziła limit 110 kcal dla marek lodów dla dzieci.

Jako jedna z największych firm spożywczych na świecie mamy do odegrania kluczową rolę w przekształcaniu globalnego systemu żywnościowego. Nie do nas należy decydowanie za konsumentów, co chcą jeść, ale naszym obowiązkiem jest sprawić, aby zdrowsze i oparte na składnikach roślinnych produkty były dostępne dla wszystkich.

Powszechnie uznaje się, że obecny światowy system żywnościowy jest niesprawiedliwy i nieefektywny. Miliard ludzi na całym świecie jest dotknięty problemem głodu, a dwa miliardy cierpią na otyłość lub nadwagę. Jedna trzecia wyprodukowanej żywności jest wyrzucana, a hodowla zwierząt jest drugim co do wielkości, zaraz po paliwach kopalnych, czynnikiem przyczyniającym się do emisji gazów cieplarnianych. Ponadto stanowi główną przyczynę wylesiania, zanieczyszczenia wód i powietrza oraz utraty bioróżnorodności biologicznej – mówi Hanneke Faber, prezes foods & refreshment division w Unileverze.

Unilever od kilku lat stawia na rozwój portfolio produktów pochodzenia roślinnego. W 2018 r. firma przejęła The Vegetarian Butcher, a następnie rozszerzyła sprzedaż mięsa roślinnego tej marki na ponad 30 krajów. Dziś produkty te są dostępne w Polsce. Unilever został dostawcą whooperów pochodzenia roślinnego dla sieci Burger King oraz roślinnych nuggetsów do burgera Wegger dostępnego w sieci Żabka. Wkrótce produkty The Vegetarian Butcher mają znaleźć się na sklepowych półkach w całej Polsce.

Dodatkowo koncern do 2023 r. zamierza osiągnąć wolny od wylesiania łańcuch dostaw. Firma zainwestowała 1 mld euro w nowy fundusz na rzecz klimatu i przyrody. Zobowiązała się również, że do 2025 r. 100 proc. jej plastikowych opakowań będzie nadawać się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania, a także, że do 2039 r. osiągnie zerową emisję netto dla wszystkich produktów.

  • 1
Future Foods

Future Foods – nowa inicjatywa Unilevera

18 listopada 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
18.11.2020

Abonenci powracający jak bumerang, e-handel w sieciach społecznościowych i wszechobecna analityka – te strategie będą kształtować krajobraz rynku mediów w 2021 r. według firmy Kantar

W ciągu dosłownie kilku miesięcy byliśmy świadkami ewolucji mediów, która w innych warunkach musiałaby potrwać całą dekadę. W trakcie roku 2020 wzrosła konsumpcja mediów w domach, natomiast spadł poziom optymizmu konsumenckiego i wydatki na reklamę. Raport firmy Kantar na temat trendów i prognoz dla rynku mediów na najbliższy rok wskazuje, które zachowania odbiorców mają szansę się utrzymać i jak będzie kształtować się dynamika całej branży.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
18.11.2020

Raport „Global Marketing Trends 2021” Deloitte

W czasie pandemii Covid-19 działy marketingu powinny uważniej niż dotychczas przyglądać się zmieniającym się nawykom i potrzebom klientów. Jak zauważają eksperci firmy doradczej Deloitte, autorzy raportu „Global Marketing Trends 2021”, 58 proc. konsumentów zna markę, która dostosowała ofertę tak, żeby lepiej zareagować na skutki pandemii. Zdaniem ekspertów to właśnie zwinność pozwoli organizacjom na lepsze funkcjonowanie w czasie kryzysu.