ZFPR reaguje oświadczeniem na informacje o agencji R4S Adama Hofmana
  • 0
  • 1
19.11.2020 Aktualizacja:

ZFPR reaguje oświadczeniem na informacje o agencji R4S Adama Hofmana

W mediach pojawiły się doniesienia o niewłaściwych działaniach agencji public relations R4S. Założył ją Adam Hofman po usunięciu go przez PiS z partii. Krytykowane są m.in. powiązania agencji z rządem i politykami partii rządzącej. ZFPR wydał w tej sprawie oświadczenie.

Agencję założył były poseł PiS Adam Hofman niecały rok po tym, jak jesienią 2014 r. został usunięty z partii Prawo i Sprawiedliwość za awanturę związaną z jego wyprawą do Madrytu. Wraz z nim do twórców agencji należą:

  • Mariusz Sokołowski (w latach 2007–2015 rzecznik prasowy komendanta głównego policji),
  • Michał Wiórkiewicz (były asystent i doradca Jarosława Kaczyńskiego w okresie, gdy ten ostatni był premierem).

Wśród współpracowników są m.in. Igor Janke, znany prawicowy publicysta i współzałożyciel platformy blogowej Salon24 czy Sławomir Jastrzębowski, były redaktor naczelny „Super Expressu”.

Media informują, że agencja miała być pośrednikiem między biznesem a rządem PiS. Jak można przeczytać na łamach „Gazety Wyborczej”, „R4S, firmowana przez byłych prominentnych działaczy PiS, szybko zyskuje renomę – jak coś trzeba załatwić z nową władzą, to właśnie przez nich. Ponadto stanowisko ministra skarbu państwa obejmuje Jackiewicz, czyli jeden z bohaterów feralnej wyprawy do Madrytu. […] Klientom R4S radzi np., by sponsorowali wydarzenia o charakterze »patriotycznym«, miłe dla oka i ucha nowej władzy”.

Wspomniane w artykule praktyki spotkały się z oburzeniem w świecie PR. Związek Firm Public Relations wydał w tej sprawie oświadczenie:

Stanowisko Zarządu Związku Firm Public Relations w sprawie praktyk rynkowych firmy R4S relacjonowanych w domenie publicznej przez media i poprzez indywidualne oświadczenia

Zarząd ZFPR, obserwując na przestrzeni ostatnich dni wzmożoną skalę doniesień na temat działalności firmy R4S, uznaje opisywane praktyki za stojące w całkowitej sprzeczności z definicją oraz standardami public relations. Jako niespełniające norm naszej profesji, nie powinny być w jakikolwiek sposób z nią wiązane ani tym bardziej utożsamiane, a tym samym podmiot prowadzący tego typu działania nie może określać siebie ani być nazywanym firmą bądź agencją PR.

Public relations to budowanie relacji w oparciu o rzetelną i profesjonalną oraz pozytywną komunikację, z poszanowaniem dobra wspólnego, ładu biznesowego oraz wszelkich norm prawnych. Jako organizacja branżowa z 20-letnim stażem stoimy na straży tak pojmowanej praktyki PR, która jest jedyną obowiązującą definicją naszego zawodu.

Związek Firm PR przyjmuje w ramach samoregulacji szereg rozwiązań oraz realizuje i promuje na rynku aktywności służące dbałości o najwyższe normy i standardy profesjonalnych usług PR. Należą do nich m.in. nasze statutowe dokumenty, takie jak Kodeks etyki PR oraz Kodeks dobrych praktyk.

[Aktualizacja, 19 listopada 2020 r.]

Agencja R4S Consulting przesłała do naszej redakcji oświadczenie w sprawie stanowiska ZFPR.

Oświadczenie R4S Consulting
Przedstawiciele Związku Firm Public Relations (jedna z trzech organizacji branżowych, której R4S nie jest członkiem) wydała krytyczną ocenę sposobu działania naszej agencji. Otóż ZFPR, który powołuje się na najwyższe standardy etyczne, nie spróbował nawet zadzwonić, zapytać, poznać stanowiska R4S. Wydawało nam się, że każdy związek/stowarzyszenie jakiegokolwiek zawodu – w tym także dziennikarskiego – najpierw zapoznaje się z faktami i dopiero ocenia.

Jednak ZFPR oparł się wyłącznie na insynuacjach Romana Giertycha. ZFPR nie miał problemu z tym, że partner biznesowy i jego prawnik nagrali i upublicznili rozmowę przedstawiciela innej firmy z branży, że ktoś złamał podstawowe zasady etyczne i prawne. ZFPR nie zdobył się choćby na cieniutki głos krytyki tego przecież nielegalnego działania. Zapewniamy kolegów ze związku, że jeśli przedstawiciel którejkolwiek z ich firm zostanie nieuczciwie nagrany, pierwsi zaprotestujemy i staniemy w jej obronie.

Rok temu w R4S wprowadziliśmy dość precyzyjne wewnętrzne zasady compliance dla własnych pracowników. Polecamy wprowadzenie podobnych zasad także członków ZFPR. Chętnie też weźmiemy udział w debacie na temat standardów PR, gdyż wizerunek tej branży nam również leży na sercu. Rozumiemy, że szybki rozwój R4S drażni. Zdobyliśmy swoją pozycję ciężką pracą, bez niczyjego wsparcia – ani ze strony międzynarodowych właścicieli, ani ze strony spółek Skarbu Państwa, dla których R4S nie pracuje. Konkurujmy ze sobą, ale grajmy fair.

Partnerzy R4S

  • 1
Stanowisko Zarządu ZFPR w sprawie praktyk rynkowych firmy R4S

Stanowisko Zarządu ZFPR w sprawie praktyk rynkowych firmy R4S

18 listopada 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
18.11.2020

Unilever stawia na produkty roślinne i ogłasza inicjatywę Future Foods

Unilever rusza z inicjatywą Future Foods. Jej celem jest edukacja i zachęcanie ludzi do zmiany diety na taką, która będzie korzystna nie tylko dla naszego zdrowia, ale i dla planety, na której żyjemy. Program ma przyczynić się do zmniejszania wpływu produkcji żywności i łańcucha dostaw na środowisko. Koncern w ciągu najbliższych 5–7 lat planuje osiągnięcie sprzedaży roślinnych alternatyw mięsa i nabiału na poziomie 1 mld euro.