Snapchat zwalnia ludzi i drastycznie tnie koszty
  • 0
  • 2
1.09.2022

Snapchat zwalnia ludzi i drastycznie tnie koszty

Snachat ma za sobą trudny finansowo rok. Planuje zwolnienie ponad 1,2 tys. pełnoetatowych pracowników spośród 6,4 tys. wszystkich zatrudnionych.

Jak poinformował amerykański serwis The Verge, zwolnienia planowane były od kilku tygodni. W ciągu ostatniego roku kurs akcji Snapchata spadł o 80%. Zwolnienia dotkną szczególnie niektóre działy. Jednym z nich będzie dział tworzący aplikacje i gry wewnątrz środowiska Snapchata. Mocno ucierpi również kupiona przez Snapchata w 2017 r. aplikacja Zenly, która tworzy mapy z elementami społecznościowymi.

Ucierpią także zespoły tworzące fizyczne produkty Snapchata, takie jak okulary Spectacles i minidron Pixy. O powadze sytuacji świadczy fakt, że Pixy zadebiutował na rynku zaledwie w kwietniu 2022 r.

Od początku pandemii w marcu 2020 r. Snapchat podwoił zatrudnienie. Wydał też 500 mln dol. na przejęcie firmy WaveOptics. Ta dostarczała wyświetlacze AR używane w okularach Spectacles i miała zakończyć ich produkcję.

Nie pomogło również wprowadzenie przez Apple w kwietniu 2021 r. App Tracking Transparency. Funkcja w systemie IOS 14.5 utrudnia aplikacjom FB, Messengera, WhatsAppa, Instagrama i Snapchata śledzenie zachowań użytkowników w aplikacjach innych firm i na odwiedzanych stronach. Kierownictwo Snapchata przyznało wiosną, że przychody firmy ucierpiały bardziej, niż sądzono na podstawie wcześniejszych wewnętrznych pomiarów. Dzień później Snapchat stracił 30 mld dol. rynkowej wartości.

Problemy finansowe nie przeszkadzają Snapchatowi w zwiększaniu liczby użytkowników. Obecnie ma ich 347 mln.

źródło: The Verge, materiały własne

  • 2
Snapchat zwalnia ludzi i tnie koszty

Snapchat zwalnia ludzi i tnie koszty

Snapchat zwalnia ludzi i tnie koszty

Dron Pixy

 

1 września 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
1.09.2022

Na polskim rynku startuje Havas Market. Poszerza kompetencje Havas Media Group w zakresie e-commerce

Havas Market (wcześniej Havas E-Commerce) to nowa marka na rynku polskim. W ramach struktur globalnych Havas Media Group ma swoje oddziały już w kilkunastu krajach. Pozwala to na zwinną wymianę wiedzy, doświadczenia oraz stosowanie gotowych rozwiązań technologicznych. Mowa tu o narzędziach Havas Market Forecast czy Havas Market Retail Insights dla e-commerce i marketplace’ów.