Samotność i zaufanie. Ford prezentuje globalne trendy na 2020 r.
  • 0
  • 1
11.12.2019

Samotność i zaufanie. Ford prezentuje globalne trendy na 2020 r.

Marka Ford zaprezentowała raport „Looking Further with Ford 2020 Trends Report”. Jak pokazuje opracowanie, samotność, niepewność i waga zaufania będą dominującymi trendami w nadchodzącym roku.

Ford przeprowadził badanie w 14 krajach obu Ameryk, Azji, Europy i Bliskiego Wschodu. Publikacja sugeruje, że zdolność respondentów do zaufania rówieśnikom, społecznościom, wybranym urzędnikom i przedsiębiorstwom ma decydujący wpływ na ich codzienne życie.

Inne trendy konsumenckie ujawnione w raporcie:

  • Całkiem sam. Samotność stała się epidemią na skalę światową. Jest szczególnie rozpowszechniona wśród młodych ludzi. 62% przedstawicieli generacji Z na całym świecie zgadza się ze stwierdzeniem „stale czuję się samotny”. 50% twierdzi, że często czują się samotni, gdy są w pobliżu innych ludzi.
  • Pod powierzchnią. Rośnie zainteresowanie niewidocznymi elementami budowania zaufania konsumentów. Badani chcą wierzyć, że firmy postępują właściwie, ale potrzebują zobaczyć, co znajduje się pod powierzchnią, by rzeczywiście zaufać. 67% dorosłych na całym świecie zgadza się, że „gdy marka traci zaufanie, nie ma możliwości odzyskania go”.
  • Wezwanie do zajęcia stanowiska. Ludzie proszą marki o przejście od sposobu myślenia opartego na produktach do sposobu myślenia opartego na wartościach, chociaż nie zawsze ma to wpływ na ich decyzję o zakupie. 59% dorosłych na całym świecie twierdzi, że bardziej zależy im na wygodzie zakupu niż na wartości marki.
  • Wielkie oczekiwania. Wraz ze wzrostem handlu internetowego rosną oczekiwania dotyczące marek. 67% dorosłych na całym świecie zgadza się ze stwierdzeniem „mam większe oczekiwania względem marek niż w przeszłości”.
  • Zielony paradoks. Na całym świecie konsumenci są coraz bardziej zaniepokojeni zmianami klimatu. To zmartwienie nie przekłada się jednak na działania. 64% ludzi, którzy nie zmieniają swoich nawyków, by pomóc w walce ze zmianami klimatu, twierdzi, że nie może nic zmienić.
  • Kwestia tożsamości. Dyskurs wokół tożsamości, ściślej mówiąc – zrozumienie, że tożsamość zbudowana jest zarówno z atrybutów widocznych, jak i niewidzialnych, takich jak tożsamość seksualna, pochodzenie czy religia – ewoluuje. 67% dorosłych na całym świecie deklaruje, że rozumie pojęcie płynności płci.
  • Czas produktów z drugiej ręki. Powstające firmy upcyklingowe na całym świecie zmodernizowały zakupy. Tak zwany ruch re-commerce rośnie w oczach wyrafinowanych i dobrze znających rynek klientów. To oni tchną nowe życie w posiadane wcześniej ubrania, urządzenia, elektronikę, artykuły gospodarstwa domowego. Coraz więcej konsumentów decyduje się na to. 60% dorosłych na całym świecie zgadza się ze stwierdzeniem „jestem bardziej otwarty na kupowanie używanych towarów niż 5 lat temu”.

Pełen raport w języku angielskim dostępny jest na stronie www.ford.com.

O badaniu
W terminie 8–16 listopada 2019 r. przeprowadzono 13 003 wywiady online. W badaniu wzięli udział mieszkańcy Arabii Saudyjskiej, Australii, Brazylii, Chin, Francji, Hiszpanii, Indii, Kanady, Meksyku, Niemiec, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Włoch, Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

  • 1
Ford

Ford prezentuje trendy na 2020 r.

11 grudnia 2019

  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
11.12.2019

„Święta powinno się spędzać wśród ludzi, nie wśród mebli” – Ikea włącza się w akcję Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich i Banków Żywności

Niektórzy ludzie spędzają święta otoczeni wyłącznie meblami. Mowa o starszych, samotnych osobach, które sytuacja skazuje na życie w czterech ścianach ich mieszkań. W święta odczuwają to szczególnie dotkliwie. W świątecznej kampanii Ikea zwraca uwagę na to, że nawet najpiękniejsze przedmioty i dekoracje nie zastąpią obecności drugiej osoby.