„Święta powinno się spędzać wśród ludzi, nie wśród mebli” – Ikea włącza się w akcję Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich i Banków Żywności
  • 1
  • 1
11.12.2019

„Święta powinno się spędzać wśród ludzi, nie wśród mebli” – Ikea włącza się w akcję Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich i Banków Żywności

Niektórzy ludzie spędzają święta otoczeni wyłącznie meblami. Mowa o starszych, samotnych osobach, które sytuacja skazuje na życie w czterech ścianach ich mieszkań. W święta odczuwają to szczególnie dotkliwie. W świątecznej kampanii Ikea zwraca uwagę na to, że nawet najpiękniejsze przedmioty i dekoracje nie zastąpią obecności drugiej osoby.

Kampania „Święta wśród ludzi, nie wśród mebli” zachęca do wsparcia jednej z dwóch organizacji:

  • Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich, którego wolontariusze każdego roku organizują kolacje wigilijne dla starszych samotnych osób,
  • Polskich Banków Żywności, które po raz 23. organizują świąteczną zbiórkę żywności dla potrzebujących.

Zachęca także do rozejrzenia się wokół. Czy w naszym otoczeniu nie ma kogoś, dla kogo święta to trudny czas? Może w tym roku warto zaprosić taką osobę do siebie albo ją odwiedzić?

A jeśli nie znamy nikogo takiego osobiście – może warto pomyśleć o wolontariacie? Nasze zainteresowanie i obecność mogą być dla kogoś cennym prezentem.

W ramach kampanii, którą zrealizowała agencja Przestrzeń, powstały spoty wideo w wersji 30-, 15- i 6-sekundowej, kreacje display i social media w przewrotny sposób ogrywające produkty Ikei. Prowadzona jest też niestandardowa komunikacja w samych sklepach.

Powstał również landing page, z którego można przekazać datek na obie organizacje. Akcję wspierają influencerzy (Aleksandra Żuraw, Billie Sparrow, 10 Minut Spokoju, Ekskluzywny Menel, Szparagi) oraz materiały redakcyjne na portalu Onet.pl, który jest patronem medialnym kampanii.

Influencerzy wzięli udział w specjalnej sesji promującej akcję. Za pomocą swoich kanałów zachęcają do pomocy osobom starszym i samotnym, pokazując, że ten problem może dotyczyć każdego z nas.

Kampania ruszyła 10 grudnia. Po stronie Przestrzeni autorami konceptu są Piotr Żarczyński i Tomasz Wiśniewski. Wsparcie strategiczne zapewnił Paweł Jasiński, a projekt od strony client service prowadziła Ewelina Skwarko.

Produkcją spotów, które wyreżyserował Tomasz Chrapusta, a także materiałów wideo zajął się dom produkcyjny Sputnik. Media zaplanował i kupił dom mediowy Wavemaker.

  • Aktywacje z influencerami: Hash.fm
  • Komunikacja PR: Garden of Words
  • Postprodukcja: Locomotive
  • Muzyka: Wojciech Frycz
  • Lektor: Błażej Stencel
  • 1
„Święta wśród ludzi, nie wśród mebli”

Ikea przypomina, że „Święta powinno się spędzać wśród ludzi, nie wśród mebli”

11 grudnia 2019

10 grudnia 2019