Reklamy na Facebooku mogą nie być aż tak ważne dla marek, jak się wydaje – wyniki badania
  • 0
  • 1
21.01.2021

Reklamy na Facebooku mogą nie być aż tak ważne dla marek, jak się wydaje – wyniki badania

Firma badawcza Forrester zbadała, co się stało, gdy marki wycofały swoje reklamy z Facebooka podczas zeszłorocznego bojkotu platformy społecznościowej. Okazuje się, że reklamy w tym medium mogą nie być dla brandów tak ważne, jak się powszechnie uważa.

W lipcu 2020 r. marki wycofały reklamy z Facebooka i Instagrama. Był to element kampanii #StopHateForProfit zorganizowanej przez amerykańskich obrońców praw człowieka z NAACP i Anti-Defamation League. Działania miały zmusić firmę Marka Zuckerberga do podjęcia zdecydowanych działań wobec mowy nienawiści obecnej na platformach.

Zgodnie z danymi firmy Forrester wycofanie reklam nie wpłynęło negatywnie na większość badanych uczestników. Spośród 43 spółek notowanych na giełdzie zbadanych przez firmę, które uczestniczyły w letnim bojkocie Facebooka, 7 odnotowało spadek przychodów w III kwartale 2020 r. w porównaniu z II kwartałem – wynika z ustaleń Sucharity Kodali, wiceprezes i głównej analityk firmy Forrester. Przychody pozostałych 36 firm rosły z kwartału na kwartał.

W porównaniu III kwartał do I kwartału przychody 34 firm wzrosły. Jednocześnie przychody wielu firm spadły rok do roku w III kwartale, ale Kodali przypisała to wpływowi Covid-19 na przychody przedsiębiorstw.

Zdaniem Kodali reklama na Facebooku ma „pozór opłacalności” dla graczy e-commerce. Jak podkreśla autorka analizy, opisanie dokładnego efektu bojkotu jest trudne ze względu na powszechny wpływ pandemii na gospodarkę w 2020 r., który z roku na rok obniżył przychody uczestników badania.

Źródło: www.marketingdive.com

  • 1
Wydaje się, że bez reklamy na Facebooku marki nie straciły zbyt wiele

Wydaje się, że bez reklamy na Facebooku marki nie straciły zbyt wiele

21 stycznia 2021

20 stycznia 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
20.01.2021

Pandemia sztucznie napompowała e-sklepy? Duża część Polaków zapowiada powrót do tradycyjnego handlu – badanie UCE Research i Syno Poland

Jak wynika z badania „Przyszłość sektora e-commerce w 2021 r.”, podczas pandemii blisko 1/3 Polaków w dużej części zastąpiła zakupy stacjonarne internetowymi. 1/4 w niewielkim stopniu wdrożyła taką praktykę. Kilka procent zaczęło w pełni korzystać z e-sklepów. Najczęstszym powodem zmian były względy bezpieczeństwa oraz brak dostępu do tradycyjnych placówek. Jednak raport nie jest do końca optymistyczny dla branży. Ponad połowa badanych zamierza bowiem wrócić do tradycyjnego handlu po ustąpieniu ograniczeń.