Globalne marki bojkotują reklamę na Facebooku: kto, dlaczego i za ileGlobalne marki bojkotują reklamę na Facebooku: kto, dlaczego i za ileGlobalne marki bojkotują reklamę na Facebooku: kto, dlaczego i za ileGlobalne marki bojkotują reklamę na Facebooku: kto, dlaczego i za ile
Każdy bojkotuje tak, jak mu wygodnie (fot. kadr ze spotu Anti-Defamation League)

Globalne marki bojkotują reklamę na Facebooku: kto, dlaczego i za ile

Globalne marki bojkotują reklamę na Facebooku: kto, dlaczego i za ile
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Unilever, Coca-Cola, Ford, Starbucks – każdego dnia kolejne globalne marki dołączają do akcji #StopHateForProfit i bojkotują reklamy na Facebooku. Bojkot na razie przynosi skutki wizerunkowe, finansowo nie robi na Facebooku wrażenia.

Duże marki od kilku lat krytykują platformy social media. Zarzucają im niedostateczny nadzór nad treściami, przez co reklamy pojawiają się w sąsiedztwie drastycznych treści. W 2017 roku reklamy z YouTube wycofały AT&T, Walmart, Pepsi, Johnson & Johnson oraz agencje, np. Havas Media. Bojkot przyniósł pewne zmiany w zarządzaniu i moderacji treści przez YouTube’a.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się