Warunki dobrego bojkotuWarunki dobrego bojkotuWarunki dobrego bojkotuWarunki dobrego bojkotu
Wyjście z protestem poza Internet to dużo, ale jeszcze nie wszystko (fot. Pixabay)

Warunki dobrego bojkotu

Warunki dobrego bojkotu
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Psychologiczne zasady i konsumenckie motywacje w bojkotach marek i producentów – począwszy od nowojorskiego bojkotu sklepów mięsnych w XIX wieku aż do niedawnego piętnowania LPP czy Tesco – niewiele się zmieniły. Dziś inne są tylko narzędzia.

Na początku stycznia LPP ogłasza zastosowanie zabiegu „optymalizacji podatkowej”. Inaczej mówiąc, część podatków płacić będzie nie w Polsce, ale na Cyprze i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Do tych krajów przenosi licencję na marki ze swojego portfolio: Reserved, Cropp Town, Mohito i Sinsay.

Decyzja wywołuje burzę w Internecie. Facebookowy profil „Reserved: nie kupuję u oszustów podatkowych” w ciągu kilku dni (dopóki nie zostaje zamknięty za szafowanie określeniem „oszuści”) zbiera 10 tysięcy fanów.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się