Psychologiczne zasady i konsumenckie motywacje w bojkotach marek i producentów – począwszy od nowojorskiego bojkotu sklepów mięsnych w XIX wieku aż do niedawnego piętnowania LPP czy Tesco – niewiele się zmieniły. Dziś inne są tylko narzędzia.
Na początku stycznia LPP ogłasza zastosowanie zabiegu „optymalizacji podatkowej”. Inaczej mówiąc, część podatków płacić będzie nie w Polsce, ale na Cyprze i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Do tych krajów przenosi licencję na marki ze swojego portfolio: Reserved, Cropp Town, Mohito i Sinsay.
Decyzja wywołuje burzę w Internecie. Facebookowy profil „Reserved: nie kupuję u oszustów podatkowych” w ciągu kilku dni (dopóki nie zostaje zamknięty za szafowanie określeniem „oszuści”) zbiera 10 tysięcy fanów.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.
Podobał Ci się artykuł?
Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.