Reklama online nadal z dwucyfrowym wzrostem w Q3 2023 – wyniki IAB Polska/PwC AdEx
  • 0
  • 1
25.01.2024

Reklama online nadal z dwucyfrowym wzrostem w Q3 2023 – wyniki IAB Polska/PwC AdEx

Po trzech kwartałach 2023 r. wydatki na reklamę online utrzymały dotychczasową dynamikę wzrostu. Ich wartość zwiększyła się o 600 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku wcześniejszego. Tempo rozwojowe wyniosło 12,5%, a całkowita wartość wydatków prawie 5,4 mld zł.

W trzecim kwartale 2023 r. dynamika wzrostu reklamy cyfrowej wyniosła prawie 14%. Oznacza to przyspieszenie tempa rozwojowego w porównaniu do półrocza, w którym zaobserwowano indeks na poziomie 12%. Jest to dobry prognostyk dla wyniku rocznego, gdyż często w ostatnim kwartale reklamodawcy przeznaczają na działania reklamowe znaczną część swoich budżetów.

Ogólny obraz rynku nie uległ zmianie. Dominuje reklama graficzna (obejmująca statyczny display oraz wideo), która pozyskała w badanym okresie 41%, przed komunikacją SEM, stanowiącą prawie jedną trzecią tortu reklamowego online. Prawie wszystkie formaty odnotowały dodatnie wskaźniki wzrostu. Wyjątkiem jest komunikacja e-mail marketingowa, która ponownie zaliczyła kilkuprocentowy spadek.

Biorąc pod uwagę podział branżowy – ranking reklamodawców nie uległ istotnym zmianom. Kolejność na ścisłym podium pozostała taka sama. Niekwestionowanym liderem jest wciąż „handel”. Największe wzrosty odnotowały: „motoryzacja” oraz „farmaceutyki, leki”.

O badaniu

IAB AdEx jest cyklicznym badaniem wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 r. Jego wyniki stały się standardem rynkowym i są bazą dla innych analiz dotyczących wydatków reklamowych.

Wyniki IAB Polska/PwC AdEx Q3 2023

25 stycznia 2024