Raport „Młodzież, social media i marketing”
  • 0
  • 3
22.11.2019

Raport „Młodzież, social media i marketing”

W jakim stopniu dzisiejsza młodzież korzysta z Internetu? Czy przyznaje się do uzależnienia od niego? Do czego młodzi ludzie wykorzystują Sieć? Które marki obserwują, konta których influencerów pilnie śledzą i jak oceniają wiarygodność wiadomości w Internecie? Między innymi na te pytania odpowiada raport „Młodzież, social media i marketing”, przygotowany przez agencję Abanana Advertising oraz warszawski zespół analityczny Research & Grow.

Osoby urodzone w Polsce po 2000 r. nazywane są pokoleniem Z lub XD. Bywa, że zaliczane są do pokolenia C (od angielskiego connected). Bywa również, że cezura roku 2000 nie jest tą jedyną. Zdaniem autorów raportu pewne jest, że generacja Z już nie wyobraża sobie życia bez Internetu i telefonów komórkowych. Nie powinno to dziwić – jej przedstawiciele urodzili się bowiem w czasach rozwiniętej technologii.

Data urodzenia implikuje zachowania użytkowników Internetu. Młodzi świetnie poruszają się w Sieci, zwłaszcza w mediach społecznościowych. Co więcej, ich urządzenia mobilne często pracują 24 godziny na dobę, a status off rzadko jest wykorzystywany. Aby uszczegółowić tę obiegową opinię, postanowiliśmy poddać badaniu grupę ponad 700 osób w wieku od 15 do 19 lat, czyli tych, dla których świat cyfrowy istnieje od zawsze, a w wersji online bardzo ich absorbuje.

Czy wyniki są zaskakujące? Przede wszystkim są wiarygodne i ważne. Pokolenie Z z natury jest otwarte i bezpośrednie, a „podłączone” na co dzień do informacji, Internetu i mass mediów nie boi się przyznać do uzależnienia, jakim dzisiaj jest Internet. W najbliższych latach to ono pojawi się na rynku pracy, a w konsekwencji intensywniej zasili rzeszę konsumentów. Dlatego już dziś warto wiedzieć, co w odniesieniu do tych młodych ludzi jest stereotypem, a co faktem – twierdzi Maksymilian Michalczak, PR manager w Abanana.

Ekspertami w badaniu byli m.in. specjaliści z branż mających na co dzień styczność z grupą wiekową wytypowaną do badania:

  • Maja Strzałkowska, Daniela Jasińska, Research & Grow,
  • Agata Szenkowska, psycholog,
  • Aleksandra Kucała, marketing manager I.D.C. Polonia,
  • Maksymilian Michalczak, PR manager Eura7,
  • Szymon Jan Odolanowski, Blog49.com.

Pełen raport można znaleźć na blogu agencji Abanana – www.labber.pl.

  • 3
„Młodzież, social media i marketing”

Raport „Młodzież, social media i marketing”

21 listopada 2019

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
21.11.2019

54% konsumentów jest gotowych zapłacić więcej za odzież lub obuwie wyprodukowane w Polsce. Raport KPMG

Ponad 60% Polaków deklaruje, że dokonuje zakupu odzieży, obuwia i dodatków w przemyślany sposób. 54% jest gotowych zapłacić wyższą cenę za elementy garderoby wyprodukowane w Polsce. Z kolei blisko co trzeci respondent jest skłonny zapłacić więcej za produkt wyprodukowany w ekologiczny sposób – wynika z raportu „Rynek mody w Polsce. Wyzwania”. Opracowanie powstało w ramach współpracy KPMG w Polsce z Akademią Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego.