„Global Advertising Trends”: reklama w wyszukiwarkach z mniejszym wzrostem
  • 0
  • 2
21.11.2019

„Global Advertising Trends”: reklama w wyszukiwarkach z mniejszym wzrostem

Reklama w wyszukiwarkach internetowych stanowi obecnie 22 centy z każdego dolara wydatków reklamowych. Jej ogólny wzrost jednak zwalnia – pokazuje „Global Advertising Trends” przygotowany przez Warc. Według badania inwestycje w reklamę w wyszukiwarkach wzrosną w tym roku o 9,6%, do poziomu 135,9 mld dol.

Raport „Global Advertising Trends” sugeruje, że reklamodawcy uważają wyszukiwarki za kanał, w którym działania najłatwiej jest dokładnie zmierzyć. Twierdzą też, że działania te są bardziej opłacalnym sposobem zwiększania konwersji w porównaniu do formatów reklamowych wyświetlanych online.

Wzrost inwestycji w reklamę w wyszukiwarkach jest najniższy od 2015 r. Wartość 9,6% oznacza wyraźne spowolnienie względem 16,9% w 2018 r. Udział wyszukiwarek w reklamie internetowej spadł natomiast o 45,8%.

Nowe obszary rywalizacji
Zintensyfikowała się rywalizacja o inne formy wyszukiwania. Ograniczanie głównego strumienia przychodów Google oznacza rosnącą koncentrację na rynku inteligentnych głośników. Ten jest obecnie zdominowany przez Amazona, który cieszy się przewagą na kilku kluczowych rynkach, w tym w USA, Wielkiej Brytanii i Japonii.

Jednak tam, gdzie Google zaistniał jako pierwszy, teraz prowadzi. W Australii ma przewagę nad Amazonem pod względem penetracji rynku inteligentnych głośników (86% vs 15%). Podobnie jest w Singapurze (76% vs 24%).

Rośnie mobile search
Z kolei według przewidywań wydatki na reklamy w wyszukiwarkach mobile wzrosną w tym roku o 19,2%, do 88,1 mld dol. To prawie dwie trzecie całkowitych wydatków na wyszukiwanie na całym świecie. Same Stany Zjednoczone stanowią 43% tej sumy (38,1 mld dol. w 2019 r.), jedna piąta należy do Chin (21,8%, 19.3 mld dol.). Następne są Japonia (6,1 mld dol., 6,9% udziału) i Wielka Brytania (5,3 mld dol, 6%).

W tym obszarze wyraźnie dominuje Google. Odpowiada za 95,4% wszystkich wyszukań mobilnych na świecie. Udział amerykańskiego giganta w ruchu związanym z wyszukiwaniem mobilnym w USA (94,4%) i Wielkiej Brytanii (97,9%) jest zbliżony do globalnego wskaźnika. Jednocześnie jednak w Chinach udział ten jest bliski zeru. Tam 79,9% ruchu należy do Baidu.

Źródło: www.warc.com

  • 1
Warc przygotował raport „Global Advertising Trends”

Warc przygotował raport „Global Advertising Trends”

21 listopada 2019

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
21.11.2019

54% konsumentów jest gotowych zapłacić więcej za odzież lub obuwie wyprodukowane w Polsce. Raport KPMG

Ponad 60% Polaków deklaruje, że dokonuje zakupu odzieży, obuwia i dodatków w przemyślany sposób. 54% jest gotowych zapłacić wyższą cenę za elementy garderoby wyprodukowane w Polsce. Z kolei blisko co trzeci respondent jest skłonny zapłacić więcej za produkt wyprodukowany w ekologiczny sposób – wynika z raportu „Rynek mody w Polsce. Wyzwania”. Opracowanie powstało w ramach współpracy KPMG w Polsce z Akademią Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego.

20 listopada 2019