R4S prowadziła dla Coca-Coli farmę trolli mającą przekonywać, że cukier jest wszędzie?
  • 0
  • 1
7.12.2020

R4S prowadziła dla Coca-Coli farmę trolli mającą przekonywać, że cukier jest wszędzie?

W 2019 r. pojawiła się zapowiedź wprowadzenia podatku cukrowego. Jak ustaliła Fundacja Reporterów, jesienią ubiegłego roku firma R4S Adama Hofmana miała zaproponować Coca-Coli obsługę PR.

Agencja byłego rzecznika PiS miała wskazywać przy tym na możliwość dotarcia i „przekonania interesariuszy”, że podatek cukrowy nie jest potrzebny. Wśród interesariuszy wymieniała m.in. posłów, senatorów, osoby z rządu czy NIK.

Ostatecznie, jak podaje Fundacja Reporterów, R4S zaoferowała koncernowi inne działania. Między innymi zarejestrowanie strony Ukryta słodycz, na której przekonywano, że tyle samo cukru, co napoje słodzone, mają produkty nieprzetworzone, np. zboża.

Na stronie przekonywano, że nie tylko napoje słodzone zawierają cukier. Cukier jest natomiast wszędzie – w keczupie, chlebie, jogurcie czy płatkach śniadaniowych. Ponadto według stron „niewystarczające spożycie cukru prowadzi do niebezpiecznego zjawiska, jakim jest hipoglikemia, która wiąże się z osłabieniem i obniżeniem koncentracji”.

Na stronie pojawiło się też dwukrotnie odniesienie do napoju Coca-Coli. Porównano go m.in. z sokiem jabłkowym. Według strony „250 ml soku jabłkowego zawiera 110 kcal i 26 g cukru, podczas gdy 250 ml coca-coli zawiera 105 kcal i 26,5 g cukru”.

Według informacji z portalu ukrytaslodycz.pl administratorem danych osobowych na stronie jest Ewa Szura, przedstawiciel Stowarzyszenia Bądź Zdrów z niewielkiej miejscowości na Opolszczyźnie.

W ramach akcji Ukryta słodycz powstało też konto na Twitterze. Promuje je i podaje dalej jego wpisy niewielka farma trolli – twierdzi Fundacja Reporterów.

Zarówno Coca-Cola, jak i R4S nie komentują tej sprawy. Nie udzielają też odpowiedzi, czy rzeczywiście nawiązały współpracę.

Obszerną analizę tej sytuacji znaleźć można na stronie www.oko.press.

  • 1
R4S

R4S przekonuje, że „cukier krzepi”?

7 grudnia 2020

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
7.12.2020

Ukazała się książka „50 praw marketingu Kotarbińskiego”

Jacek Kotarbiński swoją nową książką udowadnia, że świat marketingu ma swojego Murphy’ego i własne prawa, o których można mówić rzeczowo, a przy tym lekko i z humorem. „50 praw marketingu Kotarbińskiego” to praktyczna publikacja skierowana do przedsiębiorców, właścicieli firm, zarządów i zespołów marketingu. Przyda się też każdemu, kto uważa, że marketing jest ważny w jego pracy. Autor zebrał w niej 30 lat swojego doświadczenia zawodowego.