Okres niezbędny do osiągnięcia 50 milionów użytkowników konkretnego nowego rozwiązania skrócił się w ostatnich latach kilkunastokrotnie. Aby osiągnąć tak okazałą liczbę korzystających, samolot potrzebował blisko 70 lat, telewizja – 22 lata, a znacznie bardziej współczesny iPod jedynie 36 miesięcy. Dlaczego tak się dzieje?Podobny trend obserwujemy, analizując dane dotyczące okresu koniecznego do uzyskania kapitalizacji rynkowej na poziomie 1 miliarda dolarów. W XX wieku firmom z listy Fortune 500 zajmowało to średnio ponad 20 lat, podczas gdy Uber, Snapchat czy Oculus Rift dokonały tego w zaledwie 2–3 lata1.
Tak ogromna różnica jest wynikiem powstania tzw. efektu sieciowego, który umożliwił błyskawiczny rozwój nowych modeli biznesowych.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.