Ponad 11 tys. kampanii content marketingowych w 2020 r. Liderem Grupa RAS Polska – pokazuje badanie AdReport
  • 0
  • 2
27.04.2021

Ponad 11 tys. kampanii content marketingowych w 2020 r. Liderem Grupa RAS Polska – pokazuje badanie AdReport

Według danych systemu monitoringu reklamy online AdReport w poprzednim roku zrealizowano ponad 11 tys. działań o charakterze content marketingowym. Najwięcej, bo prawie 3 tys., na stronach Grupy RAS Polska.

Content marketing jest coraz ważniejszym elementem aktywności marek w Internecie – wynika z opracowania AdReport na temat wykorzystywania działań contentowych w 2020 r. Pandemia negatywnie wpłynęła na rynek reklamowy, zwłaszcza w I i II kwartale. Mimo to w ubiegłym roku zrealizowano w polskim Internecie ponad 11 tys. kampanii content marketingowych. Zdecydowanie najwięcej, ponad 39 proc. projektów, pojawiło się w IV kwartale.

Najpopularniejszymi formami działań były:

  • akcja partnerska (treść oznaczona na stronach wydawcy jako materiał powstały we współpracy marką) – ponad 56 proc. przypadków,
  • artykuł sponsorowany (treść oznaczona na stronach wydawcy jako sponsorowana) – 24 proc.

Rzadziej marketingowcy decydowali się na działania typu content commerce (16 proc.) i sekcje specjalne (czyli strony przygotowane przez wydawcę na potrzeby kampanii) – 2,3 proc.

Artykuły sponsorowane i partnerskie to najprostsze w przygotowaniu i najbardziej podstawowe formy aktywności content marketingowych. Dlatego też są najczęściej wykorzystywane. Jednak sekcje specjalne, czyli rozbudowane akcje, w których marki współpracują bliżej z wydawcą, są coraz bardziej popularne. Jesteśmy pewni, że w kolejnym raporcie ich udział będzie większy – mówi Marcin Popiel, business development manager AdReport.

Z danych AdReport wynika, że liderem wśród wydawców pod względem liczby realizowanych akcji contentowych jest RAS Polska, który zrealizował 2920 wszystkich działań. Znaczący udział miały również serwisy z Grupy Gazeta.pl i Grupy Wirtualna Polska.

Analizując dane, zauważyliśmy, że poszczególni wydawcy specjalizują się w różnych formach współpracy oraz segmentach rynku. Na przykład zdecydowanie najwięcej realizacji w kategorii sekcje specjalne odnotowano w serwisach Grupy WP. Wynikać to może z faktu, że akcje są przeprowadzane w dużej mierze na przygotowanym przez redakcję szablonie, w którym wprowadzane są nieznaczne zmiany. Dostrzegliśmy także, że specjalistami w branży telekomunikacji jest RAS Polska, motoryzacja to domena Grupy WP, a w segmencie moda liderem jest Gazeta.pl – mówi Marcin Popiel.

Pełen raport zawierający szersze informacje statystyczne, analizę najciekawszych case’ów z ubiegłego roku oraz opinie klientów AdReport na temat content marketingu można pobrać ze strony www.adreport.pl po pozostawieniu adresu e-mail.

O badaniu
AdReport to system monitoringu reklamy display w polskim Internecie. Badanie obejmuje wszystkie formy reklamy display, mobile, wideo, e-mailingi oraz działania content marketingowe prowadzone na ponad 5 tys. największych i najważniejszych polskich witrynach oraz portalach internetowych. System rejestruje codziennie nawet kilkaset nowych kampanii reklamowych. AdReport jest częścią spółki Ströer Media.

  • 2
Ponad 11 tys. kampanii content marketingowych w 2020 r.

Ponad 11 tys. kampanii content marketingowych w 2020 r.

Ponad 11 tys. kampanii content marketingowych w 2020 r.

27 kwietnia 2021