Olbrzymi kod QR na niebie – chiński serwis z grami użył dronów, aby go utworzyć
  • 1
  • 1
27.04.2021

Olbrzymi kod QR na niebie – chiński serwis z grami użył dronów, aby go utworzyć

Nad popularną promenadą Bund w Szanghaju odbył się pokaz z udziałem setek dronów. Była to akcja chińskiego serwisu z grami Bilibili, który w ten sposób przypominał o grze RPG „Princess Connect! Re: Dive”. Pod koniec pokazu 1500 dronów zebrało się razem, by utworzyć kod QR, który po zeskanowaniu prowadził do witryny twórcy gry.

Na początku pokazu drony układały się, ukazując postaci z gry i logo. Na zakończenie stworzyły olbrzymi kod QR na niebie.

Akcja spotkała się z mieszanymi odczuciami. Niektórzy krytycy porównali ją do wypełnionego reklamami świata filmu „Blade Runner 2049”. Masowe holograficzne reklamy rywalizują w nim o uwagę ludzi i nieustannie zachęcają do kupowania i konsumowania więcej. Nie brakowało jednak zachwytów.

Kody QR są powszechnie używane w Chinach. Setki milionów ludzi w tym kraju na co dzień używają ich m.in. do dokonywania płatności za pomocą aplikacji stworzonych przez gigantów technologicznych. Z kolei podczas pandemii Covid-19 przypisano obywatelom kolorowe obrazy z kodami QR w celu zarządzania kryzysem zdrowia publicznego. Wskazywały, jak duże jest ryzyko narażenia na kontakt z koronawirusem. Mieszkańcy muszą pokazać kod na smartfonach przed wejściem do miejsc publicznych.

Źródło: www.vice.com

  • 1
Olbrzymi kod QR na niebie w Szanghaju

Olbrzymi kod QR na niebie w Szanghaju

27 kwietnia 2021

26 kwietnia 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
26.04.2021

Europejczycy preferują darmowy Internet w zamian za reklamy. Raport IAB Europe

75% ankietowanych Europejczyków preferuje obecny model korzystania z Internetu, który zapewnia darmowy dostęp do treści i usług dzięki możliwości targetowania reklam. Tak wynika z najnowszego raportu IAB Europe: „What Would an Internet Without Targeted Ads Look Like?”. Przychylnością badanych nie cieszy się rozwiązanie, które zakłada komercyjne korzystanie z Internetu w zamian za przestrzeń wolną od reklam.