Lody Ekipa – bitwy w Lidlu i Biedronce. Koral branduje ciężarówki i apeluje o utrzymanie sugerowanych cen
  • 1
  • 8
27.04.2021

Lody Ekipa – bitwy w Lidlu i Biedronce. Koral branduje ciężarówki i apeluje o utrzymanie sugerowanych cen

W kolejnej fazie współpracy Ekipy Friza z firmą Koral wprowadzono lody w rozmiarze XL. Lody pojawiły się w Biedronce i Lidlu, a media społecznościowe obiegły relacje z walk o produkty. Dyrektor generalny firmy wydał też oświadczenie w sprawie cen lodów.

Współpraca grupy popularnych youtuberów oraz Karola Friza Wiśniewskiego z firmą Koral rozpoczęła się w tym roku. W marcu do sklepów trafiły lody Ekipa. Spotkały się z ogromnym zainteresowaniem konsumentów, którzy zaczęli masowo je wykupywać. Jak przyznaje producent, efekty przerosły wszelkie oczekiwania.

W związku z tym podjęto dodatkowe działania, aby zaspokoić zainteresowanie nowym produktem. Klasyczna linia produktowa została wzbogacona o lody Ekipa XL. Poszerzono jednocześnie dystrybucję, uruchomiono dodatkową linię produkcyjną, a w Polskę wysłano obrandowane ciężarówki.

  • 1

Lody Ekipa – Koral branduje ciężarówki

– Zamówienia napływają lawinowo z całej Polski zarówno ze strony sieci handlowych, jak i niezależnych punktów sprzedaży. Lody Ekipy sprzedają się co najmniej 300 procent lepiej niż jakiekolwiek wcześniejsze nowości produktowe w przeszło 40-letniej historii tej firmy. Nieprawdopodobny popyt skłonił nas do uruchomienia dodatkowej linii produkcyjnej, która pozwoli wytwarzać około 1 mln sztuk lodów na dobę. Nadal pracujemy również nad poprawą dostępności poprzez poszerzenie kanałów dystrybucji – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie Koral.

W związku z doniesieniami o dużej rozpiętości cen lodów w sklepach firma Koral wydała oświadczenie. Poinformowała na swojej stronie oraz na fan page’u na Facebooku, że sugerowana cena sprzedaży to:

  • 2,00 zł w przypadku lodów Ekipa,
  • 2,80 zł w przypadku lodów Ekipa XL.

Dyrektor generalny PPL Koral, Mariusz Jurek opublikował oficjalny komentarz w sprawie cen. Jest to jednocześnie apel do właścicieli sklepów oraz przedsiębiorców.

W związku z dochodzącymi nas informacjami rynkowymi w sprawie rozpiętości cen oraz różnego rodzaju akcji sprzedażowych dotyczących lodów Ekipa chciałbym jednoznacznie oraz oficjalnie zakomunikować, że firma Koral od samego początku wprowadzenia tego produktu na rynek (początek marca br.) jasno określiła tzw. sugerowaną cenę sprzedaży na poziomie 2,00 zł za sztukę za wersję 50 ml oraz 2,80 zł za sztukę za ostatnio wprowadzony, nowy wariant XL o powiększonej pojemności 65 ml.

Wszelkie ceny, jakie konsument spotyka w punktach sprzedaży, są niezależnie i autonomicznie ustalane przez ich właścicieli czy też kierownictwo. Sama firma Koral nie ma na ten fakt już żadnego wpływu. Faktem jest, że spektakularny sukces lodów Ekipa przerósł nasze najśmielsze oczekiwania i póki co występuje wszechobecny deficyt tego produktu na rynku. Prowokuje to przeróżne zachowania w łańcuchu handlowym, nie zawsze mile widziane przez konsumentów. Dlatego aktualnie najważniejszą kwestią jest dla nas maksymalne sprostanie temu popytowi. Usilnie to czynimy, uruchamiając m.in. dodatkowe linie produkcyjne oraz aktywując kolejne kanały dystrybucji w całej Polsce.

Pragnę zapewnić, że lody Ekipa (50 ml) oraz Ekipa XL (65 ml) są przez nas non stop produkowane oraz sprzedawane. Dzięki wydatnie zwiększonym mocom produkcyjnym oraz poszerzeniu sieci dystrybucji będą one dużo bardziej osiągalne dla każdego konsumenta w różnego formatu punktach handlowych.

W tym miejscu chcę również bardzo mocno podkreślić, że ze strony firmy Koral absolutnie nikt nie jest „forowany” i każdy punkt handlowy, bez względu na format czy też strukturę właścicielską ma takie same możliwość i prawa w zakresie dostępności oraz zamawiania naszych lodów. Powiem więcej – dla nas rynek tradycyjny jest niezwykle istotny, a niezależne punkty sprzedaży, tzw. sklepy lokalne/osiedlowe zawsze były i będą szczególnie bliskie naszej firmie.

Pozwolę sobie jeszcze na koniec serdecznie zaapelować do wszystkich sprzedawców o cierpliwość, wyczucie i rozsądek w kreowaniu strategii sprzedaży lodów – zwłaszcza w tym momencie Ekipa. Bądźmy wszyscy fair w stosunku do siebie i twórzmy jedną wielką, pozytywną EKIPĘ, a wtedy jestem przekonany, że każdy z nas odniesie oczekiwany sukces handlowo-marketingowy.

  • 2
Lody Ekipa – bitwy w Lidlu i Biedronce
Lody Ekipa – bitwy w Lidlu i Biedronce

Lody Ekipa to lody sorbetowe w polewie o smaku gumy balonowej z cukrem strzelającym. Występują w dwóch smakach: truskawkowym i cytrynowym. Od 22 kwietnia dostępne są w sieci dyskontów Biedronka, a od 26 kwietnia w dyskontach Lidl.

  • 6
Lody Ekipa – bitwy w Lidlu i Biedronce
Lody Ekipa – bitwy w Lidlu i Biedronce

Media społecznościowe obiegają już relacje wideo ze sklepów, gdzie lody cieszą się ogromnym powodzeniem wśród dzieci.

@nicoles933#lodyekipy #lidl #szkodażekrewsięnielała #tłumy #ekipa #przepychanki #kidy Sklep otwarty o 6, a o 6:02 brak lodów ‍♀️♬ dźwięk oryginalny – Nicole

Jak dodaje Łukasz Walczak – sales director w agencji GetHero, powodzenie akcji takiej jak ta z Koralem zależy od kilku czynników:

– Sukces produktu Ekipy przede wszystkim podkreśla, jak ważni dla młodych ludzi są współcześni idole i jak duży mają wpływ na decyzje zakupowe. W przypadku naszej akcji niezwykle ważnym czynnikiem jest również przemyślane dopasowanie produktu do grupy odbiorców kanałów oraz to, że Ekipa stworzyła produkt według swoich zasad, pod którym po prostu mogą się bez wahania podpisać.

Nie można pomijać w tym samego partnera, czyli firmy Koral, która w tym względzie jest niesamowicie dojrzała i rozumie zasady współprac. W całości oddała proces tworzenia produktu w ręce influencerów, nie tylko licząc na wykorzystanie ich logotypów/wizerunku na opakowaniach. Niestety wiele marek nadal nie rozumie tego, że to influencerzy często lepiej rozumieją przestrzeń, w jakiej się poruszają i są w stanie sami zaproponować skuteczne rozwiązania skierowane do swoich odbiorców.

Całe „zamieszanie” na rynku udowadnia też, że tworzenie własnych produktów przez największych influencerów wciąż ma sens, mimo powszechnie panującej na rynku opinii. Codziennie otrzymujemy lawinową ilość zapytań o tworzenie produktów z wizerunkami członków Ekipy, ale także innych influencerów. Mamy nadzieje, że wkrótce światło dziennie ujrzy kolejny projekt prowadzony przez naszą agencję.

Koordynacją współpracy grupy twórców internetowych z producentem lodów w Polsce zajmuje się agencja influencer marketingowa GetHero. Projekt po stronie agencji nadzoruje Mikołaj Białek, new business sales manager agencji.

Opakowania lodów Ekipa na Allegro osiągają absurdalne ceny.

Lody Ekipa – bitwy w Lidlu i Biedronce

  • 1
Lody Ekipa – bitwy w dyskontach

Lody Ekipa – bitwy w dyskontach. Producent podaje sugerowane ceny

26 kwietnia 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
26.04.2021

Europejczycy preferują darmowy Internet w zamian za reklamy. Raport IAB Europe

75% ankietowanych Europejczyków preferuje obecny model korzystania z Internetu, który zapewnia darmowy dostęp do treści i usług dzięki możliwości targetowania reklam. Tak wynika z najnowszego raportu IAB Europe: „What Would an Internet Without Targeted Ads Look Like?”. Przychylnością badanych nie cieszy się rozwiązanie, które zakłada komercyjne korzystanie z Internetu w zamian za przestrzeń wolną od reklam.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
26.04.2021

Badania ujawniają oszustwa reklamowe ukierunkowane na platformy streamingowe

Ad frauds nie dotyczą już jedynie standardowej reklamy internetowej. Według firmy Human Security zajmującej się cyberbezpieczeństwem oszuści zainfekowali prawie milion urządzeń mobilnych oprogramowaniem naśladującym aplikacje do transmisji strumieniowej. Pobrali pieniądze od niczego niepodejrzewających reklamodawców, ujawniając luki w tym szybko rozwijającym się zakątku rynku reklamy cyfrowej – donosi „The Wall Street Journal”.