Orientacja seksualna, rodzicielstwo... Czego firmy mogą dowiedzieć się o użytkownikach mobileOrientacja seksualna, rodzicielstwo... Czego firmy mogą dowiedzieć się o użytkownikach mobileOrientacja seksualna, rodzicielstwo... Czego firmy mogą dowiedzieć się o użytkownikach mobileOrientacja seksualna, rodzicielstwo... Czego firmy mogą dowiedzieć się o użytkownikach mobile
Styl życia użytkownika mobile nie jest tajemnicą dla firm (fot. jojje11/Fotolia)

Orientacja seksualna, rodzicielstwo… Czego firmy mogą dowiedzieć się o użytkownikach mobile

Orientacja seksualna, rodzicielstwo... Czego firmy mogą dowiedzieć się o użytkownikach mobile
Dominik Karbowski

Dominik Karbowski

-

wiceprezes, Selectivv

Dominik Karbowski

Dominik Karbowski

wiceprezes
Selectivv

Smartfony to dziś najbardziej osobiste przedmioty. Użytkownicy mają je przy sobie przez cały dzień. Oznacza to również, że urządzenia te mogą bardzo wiele powiedzieć o swoich użytkownikach marketerom – znacznie więcej niż komputery stacjonarne. Do jakich danych mają dostęp reklamodawcy? Jak mogą je wykorzystywać?

Instalując bezpłatną aplikację na smartfonie, użytkownik wyraża zgodę na zbieranie określonych informacji oraz ich udostępnianie reklamodawcom. Czynność tę wykonuje jednorazowo tylko przy instalacji, ale aplikacja pozostaje z nim na długo.

Aplikacje udostępniają takie dane, jak np. model telefonu, system operacyjny, inne zainstalowane aplikacje, język, dostawca Internetu, sposób połączenia (GSM/WiFi), wiek, płeć użytkownika, nazwa obecnie wykorzystywanej przez niego aplikacji czy przeglądanej strony WWW.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się