Polacy ponownie liderami w blokowaniu reklam według badania OnAudience.com
  • 0
  • 0
11.08.2017

Polacy ponownie liderami w blokowaniu reklam według badania OnAudience.com

46 proc. odsłon w polskim Internecie jest zablokowanych. Polska pozostaje liderem pod względem używania wtyczek blokujących reklamy – pokazuje raport OnAudience.com (Cloud Technologies). To wzrost o 8 proc. rok do roku.

Druga na podium znalazła się Grecja, gdzie blokuje się 44 proc. wyświetleń. Kolejne miejsca należą do Norwegii (42 proc.), Niemiec (41 proc.) i Danii (40 proc.). Wysoką pozycję w rankingu zajęła również Wielka Brytania, gdzie blokowanych jest 39 proc. reklam.

Zupełnie odwrotnie sytuacja wygląda w Paragwaju, gdzie adblocki powstrzymują 5 proc. wyświetleń. To najniższy wynik w całym zestawieniu. Kolejna w dolnej części listy jest Wenezuela (10 proc.).

Największy wzrost liczby zablokowanych odsłon dotyczy rynku brazylijskiego. Blokowanych jest tam co prawda 12 proc. reklam, jednak w stosunku do zeszłorocznego badania nastąpił wzrost o 232 proc.

Jak wynika z szacunków przedstawionych w raporcie OnAudience.com, wraz z popularyzacją oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam rosną globalne straty wydawców.

W 2017 r. wartość zablokowanych odsłon osiągnie 42 mld dol. Tymczasem wartość całego rynku reklamy typu display szacuje się na 100 mld dol. Dla porównania – w 2016 r. globalna wartość zablokowanych odsłon reklamowych przekroczyła 28 mld dol., a wartość rynku wyliczono na 84 mld dol.

W Polsce, gdzie według badania procentowo blokuje się najwięcej reklam, wartość rynku reklamy typu display szacuje się na 485 mln dol. Wartość zablokowanych odsłon reklamowych wynosi natomiast 409 mln dol.

Tegoroczny raport przedstawia także wpływ blokowania reklam na branżę e-commerce. Okazuje się, że 32 proc. wyświetleń e-sklepów i innych serwisów świadczących usługi online w Europie dokonywanych jest przez osoby z zainstalowanymi adblockami. Proces zakupowy rozpoczynany jest w 34 proc. przez osoby mające takie wtyczki. Jeśli chodzi o finalizujących transakcje – 38 proc. z nich nie widzi reklam.

Zgodnie z szacunkami przedstawionymi w opracowaniu OnAudience.com wartość globalnego rynku e-commerce przekracza 2 000 mld dol., z czego ponad 600 mld dol. generują na tym rynku użytkownicy adblocków. Wartość polskiego rynku e-commerce została oszacowana na 7,6 mld dol. Użytkownicy wtyczek blokujących generują tu 3,5 mld dol.

To już druga edycja naszego globalnego raportu dotyczącego skali blokowania reklam. Podobnie jak w zeszłym roku, ranking przedstawia odsetek odsłon, a nie unikalnych użytkowników blokujących reklamy. Jest to kluczowe dla właściwego zobrazowania skali tego zjawiska. Wzrost liczby blokujących reklamy niemal na każdym rynku pokazuje, że internauci nie akceptują masowych kampanii, irytujących form reklamowych oraz przekazów nieodpowiadających ich zainteresowaniom – mówi Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies.

Piotr

22 godziny temu

Wygląda na to, że ktoś powinien zainicjować poważną dyskusję, czy przypadkiem w sieci nie ma zwyczajnie zbyt wielu reklam...

11 sierpnia 2017

Reklama
Reklama