0 1 0 3.07.2020AliExpress chce sprzedawać podczas transmisji onlineChiński serwis sprzedażowy AliExpress należący do Alibaba Group rekrutuje ogromną, wielonarodową armię influencerów. Z ich pomocą firma chce wejść w sprzedaż towarów podczas transmisji online w Europie.
0 1 0 3.07.2020Konsumenci wolą tradycyjne call centres od komunikacji za pomocą chatbota lub e-maila. Badanie UniphoreKonsumenci wolą tradycyjny kontakt głosowy poprzez infolinię niż wymianę korespondencji e-mailowej lub rozmowę z chatbotem wykorzystującym sztuczną inteligencję. Pokazało to badanie na zlecenie amerykańskiej firmy Uniphore, dostarczyciela rozwiązań w zakresie konwersacyjnych oraz głosowych interfejsów użytkownika, przeprowadzone po wybuchu pandemii Covid-19. 80% respondentów woli rozmowę z pracownikiem call centre niż komunikację elektroniczną. Z drugiej strony jednak 37% badanych musiało co najmniej dwukrotnie łączyć się z infolinią lub oczekiwać na oddzwonienie konsultanta.
0 1 0 3.07.2020Facebook zamyka Lasso10 lipca Facebook ma zamknąć Lasso. Ta konkurencyjna względem TikToka aplikacja nigdy nie cieszyła się szczególną popularnością.
1 1 0 3.07.2020Francja zakazała holenderskiej reklamy rowerów, bo kreuje „atmosferę strachu” wokół samochodówReklama holenderskiej marki rowerów VanMoof została zakazana we Francji. Zdaniem Autorité de Régulation Professionnelle de la Publicité, tamtejszego urzędu regulującego rynek reklamowy, nieuczciwie dyskredytuje ona przemysł motoryzacyjny.
0 8 0 3.07.2020Badanie HMG: Polacy a koronawirusPandemia koronawirusa zdominowała ostatnie miesiące życia Polaków. Wpłynęła bezpośrednio na poczucie bezpieczeństwa oraz stworzyła nowe potrzeby zakupowe czy nawyki konsumpcji mediów. Na pytania o to, jak odcisnęła się na postawach konsumenckich, odpowiedział zespół badaczy Havas Intelligence (Havas Media Group) w czterech kolejnych falach badania „Koronabus”.
0 1 0 2.07.2020Niebezpiecznik ostrzega: TikTok pod przykrywką sieci społecznościowej zbiera wiele danych o użytkownikachPortal Niebezpiecznik zachęca, by odinstalować z telefonów TikToka. Powołuje się na analizę, z której wynika, że aplikacja może być zagrożeniem dla prywatności oraz gromadzi liczne dane o użytkownikach.
13 1 0 2.07.2020Aktor mówi różnymi językami dzięki sztucznej inteligencji w reklamach PuriosMarka Purios (piany natryskowe PUR) wykorzystała AI w filmach instruktażowych przeznaczonych na rynki zagraniczne. Dzięki technologii modyfikacji twarzy sprawiła, że polski aktor wypowiada się w językach krajów, w których emitowane jest wideo.
0 5 0 2.07.2020Coraz więcej reklam z osobami w wieku 50+. Badanie biura reklamy TVPW Polsce rośnie odsetek reklam z udziałem osób w wieku 50 lat i więcej. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez biuro reklamy TVP, w 2020 r. osoby z pokolenia silver występowały w co piątej reklamie emitowanej w telewizji. Regularnie spada też odsetek reklam, w których osoby starsze przedstawiane są w sposób stereotypowy, w kontekście babci, dziadka lub osoby chorej.
1 1 0 2.07.2020Anja Rubik w reklamie marki MagnumMarka Magnum (Unilever) rozpoczęła kampanię reklamową lodów Ruby. W spocie wystąpiła Anja Rubik.
0 6 0 2.07.2020„Jesień będzie ładna” – ruszyła wirtualna muralowa kampania Targów Rzeczy ŁadnychRuszyła kampania „Jesień będzie ładna”. Promuje Targi Rzeczy Ładnych, które odbędą się jesienią i zimą w Warszawie i Katowicach. W ramach działań powstały wirtualne murale.