Rozumienie jest podstawowym wymogiem efektywnej komunikacji – w tym również komunikacji reklamowej. Przekaz reklamowy musi być zrozumiały. A jednak wieloznaczność, zwłaszcza homonimia, cieszy się wielką popularnością w polskiej reklamie i wśród jej odbiorców. Nie bez powodu.
Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Rozumienie, zdaniem Martina Heideggera, jest specyficznie ludzkim sposobem bycia. Dla całego nurtu hermeneutycznego, który filozof ten zapoczątkował, istnienie człowieka realizuje się w rozumieniu.
Rozumienie jest zarazem podstawą poznania. Człowiek, jako byt rozumiejący, niejako skazany jest na rozumienie. Siebie i innych bytów.
Z kolei psychologia widzi w rozumieniu jedną z podstawowych potrzeb człowieka.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.