Nowe logo Renault
  • 0
  • 4
12.03.2021

Nowe logo Renault

W styczniu 2021 r. marka Renault zaprezentowała nowe logo. Od kilku dni znak jest wdrażany.

Podczas prezentacji planu „Renaulution” z Lucą de Meo, dyrektorem generalnym grupy, a także na grillu Renault 5 Prototype pojawiło się nowe logo Renault. Od tamtej chwili nowa wersja jest stopniowo wdrażana. Widać ją było w kampanii reklamowej Zoe i na profilach marki w mediach społecznościowych.

Romb jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych kształtów na świecie i w branży samochodowej. To prosty, mocny i niezwykle charakterystyczny znak. Wyzwanie polegało na tym, jak go odnowić i nadać mu nowy sens oraz wyrazić nowe, współczesne wartości marki, która wybiega w przyszłość  – powiedział Gilles Vidal, dyrektor designu Renault.

W swojej historii marka wielokrotnie zmieniała identyfikację wizualną. Ale jedna rzecz pozostała niezmienna od 1925 r. – romb, który jest podstawowym elementem logo. Sięgnął po niego Louis Renault. Od tamtej chwili znak przeszedł już dziewięć zmian.

Ostatnia wersja logo powstała w 1992 r. i choć w 2015 r. została lekko zmieniona, widać było po niej upływ lat. Od 2019 r. trwały prace nad nową wersją. Jak powiedział Gilles Vidal, miało to być logo nowoczesnej, globalnej marki, dostosowane do różnych kanałów, zwłaszcza cyfrowych.

Pokazane niedawno logo jest nowocześniejsze i dynamiczne. Romb jest już rozpoznawalnym znakiem marki. Ma podkreślać równowagę między szacunkiem dla dziedzictwa marki i wejściem w nową erę z całą symboliką przyszłości. Znak ma też wesprzeć proces transformacji oraz podkreślić znaczenie relacji i ludzkich wartości.

Zmienione, zdecydowanie nowoczesne logo wpisuje się w nowe czasy i doskonale oddaje „nową falę zmian” w Renault. W naturalny sposób zostało więc pokazane po raz pierwszy podczas prezentacji planu strategicznego „Renaulution” i pojawiło się na grillu Renault 5 Prototype. Ciepłe przyjęcie, z jakim się spotkało, przekonało kierownictwo marki do oficjalnego wprowadzenia nowego logo. Po raz pierwszy użyliśmy nowego logo w Renault 5 Prototype. Był to dla nas wymarzony obiekt do eksperymentów. Wobec entuzjazmu i bardzo pozytywnych opinii zdecydowaliśmy się na jego wprowadzenie – mówi Gilles Vidal.

Według Gillesa Vidala romb symbolizuje wszystko, co ważne w Renault. Zachowanie kształtu rombu było więc oczywistością.

Pracowaliśmy nad nową koncepcją, aby znak był zarazem prosty i bogaty w znaczenie. Aby był prawdziwym ponadczasowym znakiem rozpoznawczym, bez zbędnego efekciarstwa czy kolorów. Aby był współczesną interpretacją naszego dziedzictwa graficznego – wyjaśnia dyrektor designu.

Renault już kilkakrotnie wykorzystało kreskę w swoim znaku. Było to w 1946, 1959 i 1972 r. Jak wyjaśnia Gilles Vidal, ta kreska opowiada pewną historię – historię symbiozy, cyklu, drogi pomiędzy dwoma rombami, które wydają się splecione dzięki efektowi optycznemu, uzupełniają się i tworzą wrażenie ciągłego ruchu.

Minimalistyczny znak bez liter czy typogramu jest dwuwymiarowy, co ułatwia animację, np. w filmach lub mediach cyfrowych, ale także w samochodzie podczas sekwencji powitalnej.

Nowe logo będzie stopniowo wprowadzane w samochodach Renault. Po raz pierwszy zobaczymy je w modelach wprowadzanych w przyszłym roku. Do 2024 r. nowy znak pojawi się w całej gamie Renault.

  • 4
nowe logo Renault

Nowe logo Renault

12 marca 2021

  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
12.03.2021

Bank BNP Paribas startuje z inicjatywą „Gdzie są nasze Patronki?”

Na kartach historii Polski zapisało się wiele inspirujących i wyjątkowych kobiet: laureatki Nagrody Nobla, zdobywczynie medali olimpijskich, kreatorki trendów w sztuce, nauce i innych dziedzinach życia. Jednak według statystyk aż 90% patronów polskich szkół to mężczyźni. Bank BNP Paribas 8 marca rozpoczął program „Gdzie są nasze Patronki?”, w którym zachęca szkoły do przyjmowania nazwisk patronek, jednocześnie przybliżając losy niezwykłych kobiet. Placówki, które wezmą udział w akcji, będą miały szansę na przystąpienie do konkursu i powalczenie o grant.