„Nieważne gdzie czytasz, ile, kiedy ani dlaczego” – ogólnopolska kampania Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0
  • 4
  • 1
22.09.2022

„Nieważne gdzie czytasz, ile, kiedy ani dlaczego” – ogólnopolska kampania Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0

Rozpoczęła się kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii społeczno-informacyjnej Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 (NPRCz 2.0) na lata 2021–2025. Ma na celu promocję czytelnictwa oraz bibliotek.

Do 20 października w stacjach radiowych i telewizyjnych będą emitowane dwa 30-sekundowe spoty, adresowane do różnych grup odbiorców. Działania w Internecie potrwają do końca roku.

Przez miesiąc w telewizji i radiu, a przez ponad kwartał w Internecie kampania będzie przypominała o tym, że warto czytać. Kampania medialna ma również za zadanie budowanie rozpoznawalności marki NPRCz 2.0. Jesienna edycja działań promocyjnych obejmuje dwa spoty wideo: jeden skierowany do dzieci, młodzieży i rodziców, drugi – do seniorów.

Spot 30-sekundowy skierowany do dzieci, młodzieży i ich rodziców

Spot 60-sekundowy skierowany do dzieci, młodzieży i ich rodziców

Spot 30-sekundowy skierowany do seniorów

Spot 60-sekundowy skierowany do seniorów

Nieważne gdzie czytasz – czytaj

Spoty zostały przygotowane w dwóch wersjach: o długości 30 sekund (telewizja, radio, Internet) i 60 sekund (Internet). Przedstawiają czytanie jako interesujący i angażujący sposób spędzania czasu. Kontekstem kampanii NPRCz 2.0 są indywidualne i społeczne korzyści płynące z czytania.

Celem spotów jest przekonanie, że książki są dobrymi towarzyszami naszej codzienności, a czytanie – wartością samą w sobie. Pobudza bowiem wyobraźnię, poprawia pamięć, uczy krytycznego myślenia i komunikowania się z innymi. Czytanie to szansa, żeby być na bieżąco, integrować się, rozwijać relacje z rodziną i przyjaciółmi. To także dobry relaks. „Nieważne gdzie czytasz, ile, kiedy, ani dlaczego” – przekonują bohaterowie spotu.

Regularne aktywności promocyjne NPRCz 2.0 w Internecie zaplanowane zostały do końca 2022 r. Działania w sieci oparte będą na 30- i 60-sekundowych spotach. W mediach społecznościowych, tj. na Facebooku, Instagramie i TikToku czytelnictwo promować będą także kilkusekundowe materiały wideo, przygotowane z myślą o użytkownikach tych kanałów.

Kampanię NPRCz 2.0 zainaugurował pod koniec 2021 r. spot wizerunkowy budujący świadomość programu i jego identyfikacji wizualnej. Koncepcja komunikacji oraz logo Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 zostały zbudowane na skojarzeniach z książką oraz partykułą pytającą „Czy”. Jednocześnie jest ona pierwszą sylabą wyrazu „czytanie” i zachęca do czytelniczej zabawy.

Za kampanię odpowiada Narodowe Centrum Kultury, które koordynuje komunikację i promocję NPRCz 2.0. Koncepcję kreatywną kampanii przygotowała agencja Punchline. Spoty wyprodukowało Watchout Studio, a postprodukcją zajęło się studio Lunapark. Logotyp NPRCz 2.0 powstał w studiu Elipsy.

  • 1
Kampania Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0

Kampania Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0

22 września 2022