- 1
- 1
Samorządowa kampania na rzecz czytelnictwa #CzytanieRządzi!
Ruszyła pierwsza w Polsce kampania samorządowców na rzecz czytelnictwa #CzytanieRządzi! Prezydenci dwunastu polskich metropolii występują w kampanii w roli ambasadorów akcji. Pokazują, dlaczego czytanie ma moc polepszania świata.
Organizatorem kampanii jest Unia Metropolii Polskich, czyli 12 największych polskich miast i Fundacja Powszechnego Czytania. To pierwsze w Polsce tak szerokie zaangażowanie władz samorządowych na rzecz upowszechniania czytania.
– Wskaźniki czytelnictwa w Polsce są na alarmująco niskim poziomie. Czytamy dużo mniej niż nasi sąsiedzi. W świetle dostępnych badań poszerzenie grona czytających przełoży się na zwiększenie potencjału naszej gospodarki, innowacyjności i siły naszej demokracji. Dlatego powinno być jednym z priorytetów każdej osoby wpływowej – mówi Maria Deskur, prezeska Fundacji Powszechnego Czytania, szefowa Wydawnictwa Słowne.
Kampania ma być zaczynem wspólnego długofalowego wysiłku, rozmów, debat i pracy na rzecz poszerzenia grona czytających w Polsce. Do udziału w akcji zaproszeni są wszyscy: rodzice, dzieci, nauczyciele, bibliotekarze, samorządowcy, instytucje, firmy i organizacje pozarządowe.
Partnerami akcji zostały wszystkie marki Ringier Axel Springer Polska, w tym m.in. Onet, Business Insider i Noizz.
Kampanii towarzyszą filmy, w których prezydenci miast opowiadają o swoich lekturach, ale też pokazują prywatne elementy swoich nawyków czytelniczych. Dowiemy się, kto z nich zagina w książkach rogi, kto czyta w wannie, a komu przyjaciele nie zwrócili książek.
Dodatkowo zostały przygotowane materiały dla różnych grup społecznych:
- 5 kroków do czytania,
- poradniki upowszechniania czytania.
Wszystkie serwisy RASP, a także dziennikarze włączyli się w promocję kampanii. Przez najbliższe miesiące będą publikowane materiały o akcji, ale również wywiady, quizy i materiały redakcyjne.
- 1