Netto przejmuje Tesco Polska
  • 0
  • 1
18.06.2020

Netto przejmuje Tesco Polska

Salling Group, spółka macierzysta Netto Polska porozumiała się z Tesco Polska w sprawie przejęcia całości działalności spółki, w tym jej sklepów i magazynów. Wartość transakcji jest równa enterprise value (EV) w wysokości 900 mln zł.

Duńska grupa detaliczna będąca właścicielem Netto Polska zawarła umowę z brytyjskim detalistą Tesco w sprawie przejęcia polskiej działalności. Transakcja obejmuje przejęcie przez Salling Group 301 sklepów i dwóch magazynów. W ramach umowy około 7 tys. pracowników Tesco zostanie przeniesionych do Salling Group.

Netto Polska prowadzi obecnie 386 sklepów. Zawarta umowa ma strategiczną wartość dla rozwoju biznesu, gdyż ma pozwolić Netto w pełni wykorzystać sprawdzoną koncepcję 3.0 na całym polskim rynku.

Konsolidując obie sieci handlowe na rozwojowym rynku, robimy znaczący krok w realizacji strategii całej naszej grupy, stając się jednym z czołowych graczy na jednym z największych rynków w Europie – mówi Janusz Stroka, prezes Netto Polska.

Salling Group planuje przekształcenie nabytych sklepów Tesco w Netto 3.0 nie później niż w ciągu 18 miesięcy od zakończenia transakcji. Do tego czasu będą one działały pod szyldem Tesco. Szczegółowy plan dla każdego sklepu zostanie opracowany w najbliższych miesiącach.

Polskie produkty i lokalni dostawcy stanowią integralną część naszej przyszłej oferty. Transakcja stwarza ogromne możliwości rozwoju zarówno naszym pracownikom, jak i naszym partnerom biznesowym. Chcemy kontynuować współpracę z naszymi najlepszymi dostawcami i partnerami, aby wspólnie dostarczać klientom wartość, jakiej oczekują i z jakiej jesteśmy znani. Jestem przekonany, że wraz z naszymi nowymi współpracownikami zapewnimy polskim klientom bezkonkurencyjną ofertę, atrakcyjny stosunek jakości do ceny i wspaniałe doświadczenie zakupowe w nadchodzących latach – dodaje Janusz Stroka.

Wartość transakcji jest równa enterprise value (EV) w wysokości 900 mln zł. Transakcja musi zostać zweryfikowana i zatwierdzona przez urzędy regulacyjne. Jej sfinalizowanie spodziewane jest w czwartym kwartale 2020 r.

  • 1
Netto przejmuje Tesco Polska

Netto przejmuje Tesco Polska

17 czerwca 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
17.06.2020

Krytyka dotyka 90% kobiet – pokazuje raport Clue PR

Dobre rady, pouczanie, jawna krytyka lub drobne złośliwości. Krytyka kobiet przybiera różne formy i towarzyszy większości kobiet na każdym etapie życia. Jaką skalę ma zjawisko women shamingu, czyli nieustannego oceniania kobiet w Polsce? 63% badanych kobiet zetknęło się ze zjawiskiem krytyki lub oceniania ich samych lub innych kobiet, a nawet 90% z nich usłyszało słowa krytyki na temat swojego wyglądu lub sposobu wychowywania dzieci – wynika z raportu Clue PR.