„Moc niewidzialności” – ruszyła kampania świąteczna Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich
  • 1
  • 2
17.11.2020

„Moc niewidzialności” – ruszyła kampania świąteczna Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich

Rozpoczęła się kampania bożonarodzeniowa Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich. W tym roku jej hasło to „Moc niewidzialności”.

Coroczna świąteczna akcja fundraisingowa Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich „Podaruj Wigilię” ma na celu zebranie funduszy na organizację dużych spotkań wigilijnych dla samotnych seniorów. W tym roku ze względu na pandemię wolontariusze dotrą do podopiecznych z wigilijnym posiłkiem, podarunkiem i świąteczną ozdobą.

Kampania świąteczna każdego roku jest inna, ale zawsze dostarcza mnóstwa emocji i okazji do międzypokoleniowej rozmowy. To także pretekst do mówienia o tym, żebyśmy chociaż przy okazji świąt Bożego Narodzenia rozejrzeli się wokół siebie baczniej i dostrzegli osoby, które żyją w osamotnieniu, a być może nawet zapukali do nich i zapytali, jak się czują, zauważyli tych na co dzień niedostrzeganych – zachęca Joanna Mielczarek ze Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich.

Niewidzialność, zwłaszcza dla dzieci czy młodych osób, może się wydawać czymś niesamowitym i dawać nieograniczone możliwości. A co, jeśli naprawdę przez wiele dni, a nawet lat nikt by nas nie dostrzegał? Nie interesował się naszymi potrzebami? Nie widział w nas człowieka? Wielu z nas namiastki samotności doświadczyło w trakcie lockdownu. Niestety, dla tysięcy seniorów to smutna codzienność.

Film „Moc niewidzialności” to prosta historia, która kontrastuje dziecięcą perspektywę z rzeczywistością samotnej kobiety. List do świętego Mikołaja ilustrowany scenami z życia seniorki nie wymaga dodatkowych środków wyrazu. Czarno-biały obraz tylko wzmacnia przekaz o Bożym Narodzeniu, które straciło swój kolor i boleśnie wręcz odcina się od reklamowego blichtru kampanii świątecznych – zaznacza Emilia Czerwiec, senior copywriter, creative lead w agencji Schulz Brand Friendly, która przygotowała kampanię.

W ramach kampanii 360 stopni planowane są działania w telewizji, radiu, prasie, Internecie oraz OOH. Świąteczną akcję „Podaruj Wigilię” można wesprzeć za pośrednictwem strony www.podarujwigilie.pl.

W tym roku strategię, koncepcję kreatywną i realizację kampanii przygotowała agencja Schulz Brand Friendly, która kampanię społeczną realizuje pro publico bono. Wcześniej przez cztery lata kampania realizowana była przez BBDO Warszawa. Produkcją zajął się dom produkcyjny Lemon Film, a strategią mediową i zakupem mediów – Zenith. Spot wyreżyserował duet reżyserski Frydrych/Zdanowski, zdjęcia zrealizowała Dominika Podczaska, a muzykę skomponował Tomasz Toczkowski.

  • 2
Stowarzyszenie Mali Bracia Ubogich

Stowarzyszenie Mali Bracia Ubogich rozpoczęło świąteczną kampanię

17 listopada 2020

16 listopada 2020