Konkurs Effie Awards 2020 rozstrzygnięty – nagrodzono 54 kampanie
  • 0
  • 1
17.11.2020

Konkurs Effie Awards 2020 rozstrzygnięty – nagrodzono 54 kampanie

Jury 21. edycji Effie Awards przyznało nagrody za najbardziej efektywne kampanie. Znalazło się wśród nich 29 statuetek brązowych, 20 srebrnych oraz 5 złotych. Grand Prix otrzymała kampania „Żabka – Mały Wielki Sklep” w kategorii Long term marketing excellence.

Złote statuetki Effie Awards 2020 otrzymali autorzy kampanii:

  • „Żabka – Mały Wielki Sklep” – Żabka, PZL, Spark Foundry, OMD
    Kategoria: Long term marketing excellence

    „Mały Wielki Sklep” to kampania, która przez lata wspierała realizację strategii biznesowej Żabki. Pozwoliła wyprowadzić markę z percepcyjnej bariery nieprzyjemnego monopolowego. Przeprowadziła przez rewolucję biznesowo-ofertową, a finalnie zrepozycjonowała ją na mapie handlowo-usługowej, zawłaszczając modern convenience. Wszystkie postawione cele długoterminowe zostały zrealizowane lub przekroczone. Żabka stworzyła platformę komunikacyjną, która w połączeniu z innowacyjnym planem rozwoju pozwoliła osiągnąć wysokie wzrosty sprzedaży (w 2019 przekracza barierę 10 mld zł), zbudować silną i lubianą markę, a pod względem efektywności komunikacji zostawić konkurencję daleko w tyle.
  • „Eko Petycje” – ING Bank Śląski, Brain, Gong, 24/7 Communication, MullenLowe MediaHub
    Kategoria: Finanse
    Kampania oparta na insighcie: „Czy potrzebujemy aż petycji od naszych dzieci, żeby coś zmienić?” wyróżniła się na tle komunikacji CSR innych marek. Zwróciła uwagę na ważny problem, a bankowi ING przyniosła pozycję lidera wspierającego postawy społeczne i proekologiczne oraz lidera w rozważaniu oferty banku. W efekcie firma znacząco zwiększyła akwizycję nowych klientów.
  • „Przejdźmy na Ty” – Tyskie, Gong, Bardzo, Tailor Made PR, Zenith, BNA
    Kategoria: Napoje alkoholowe
    Jak przywrócić siłę marce, która zgubiła swoją rolę i tożsamość w rzeczywistości bezlitosnej dla mainstreamowych marek? Tyskie na przekór trendom zwróciło się do samego środka mainstreamu z uniwersalnym przesłaniem, by w dobie podziałów szukać tego, co łączy, a nie dzieli. Wspólnotowość i autentyczność zawarte w kampanii zdefiniowały rolę Tyskiego w świecie piwa, zatrzymując długookresowy spadek konsumentów i powiększając grupę tych najbardziej lojalnych. Kampania przyniosła nie tylko wzrost kluczowych parametrów wizerunkowych, udziałów i przychodów w okresie spadków klasycznych lagerów, lecz także pierwszy od 2014 r. wzrost equity marki.
  • „Mak? Mnie to pasuje!” – McDonald’s, MJCC, OMD, DDB Warszawa
    Kategoria: PR-led i employer branding
    Kampania rekrutacyjna McDonald’s pod hasłem „Poczuj smak pracy, która Ci pasuje!” zrealizowana została na najbardziej konkurencyjnym w historii rynku pracy, przy rekordowo niskim bezrobociu. W dodatku w branży, która na rynku pracy obrosła wieloma negatywnymi stereotypami. Dzięki strategii opartej na danych firma dopasowała RTB do różnych segmentów grupy celowej i efektywnie walczyła ze stereotypowymi przekonaniami na temat pracy w McDonald’s. Pozyskano o 42% aplikacji więcej, zniwelowano braki zatrudnieniowe w lokalach. O 9 p.p. podniosło się postrzeganie marki pracodawcy na parametrze „Good Employer” w badaniu trackingowym marki.
  • „To, co ważne” – Huawei, Havas Warsaw, Wavemaker, 180heartbeats + Jung v Matt
    Kategoria: React & sustain
    Marka Huawei otrzymała cios wizerunkowy w wyniku wojny handlowej i ograniczeń technologicznych narzuconych przez USA. To spowodowało nagły spadek kluczowych wskaźników budowanych latami. Strategia marki polegała na odwołaniu się do kryzysu. Kampania, bazująca na uniwersalnej prawdzie o przeciwnościach losu, które mogą być źródłem siły, inspirowała do niepoddawania się. Dzięki temu udało się w krótkim czasie przywrócić więź z konsumentami i już po pół roku odbudować mocno nadszarpnięty wizerunek.

Wśród nagrodzonych złotem znalazła się także kampania zgłoszona w nowej kategorii React & sustain. W tej kategorii nagradzane są aktywne działania komunikacyjne, których celem była obrona pozycji biznesowej lub reakcja na nieoczekiwane okoliczności biznesowe lub pozabiznesowe.

W corocznym rankingu efektywności Effie najwyższą pozycję zajęli:

  • wśród agencji – DDB Warszawa,
  • spośród agencji mediowych – Wavemaker,
  • jako firma – McDonald’s

– Obrady jury Effie Awards 2020 prowadzone były w formule hybrydowej (w ograniczonych liczebnie grupach oraz online). Było to dużym wyzwaniem do organizacji dyskusji i spotkań dla blisko 150 ekspertów w dziedzinie marketingu i komunikacji. Mimo tych wyzwań obrady były inspirujące, a poziom zrealizowanych kampanii bardzo wysoki. Nagrodziliśmy projekty i rozwiązania marketingowe, które wyróżniają się na rynku poprzez najbardziej efektywne działania oraz wysokie wyniki biznesowe – mówi Tomasz Suchański, przewodniczący jury Effie Awards 2020, prezes zarządu firmy Żabka Polska.

Gala Effie Awards 2020 odbyła się w formule online. Transmisję wręczenia nagród z Nowego Teatru w Warszawie można było obejrzeć na platformie vod.sar.org.pl. Dostęp do wydarzenia po raz pierwszy był bezpłatny, co wzbudziło duże zainteresowanie. Zarejestrowało się około 3 tys. osób.

Więcej na temat Effie Awards Poland oraz pełna lista nagrodzonych i rankingi dostępne są na stronie awards.effie.pl.

  • 1
Effie Awards 2020

Effie Awards 2020

Marek

2 tygodnie temu

Meritum w skrócie: - Złote statuetki Effie Awards 2020 otrzymali autorzy kampanii: „Żabka – Mały Wielki Sklep” – Żabka (...) - mówi Tomasz Suchański, przewodniczący jury Effie Awards 2020, prezes zarządu firmy Żabka Polska.

16 listopada 2020