Wręczono nagrody w 20. edycji SAR: Effie Awards 2019
  • 0
  • 1
29.10.2019

Wręczono nagrody w 20. edycji SAR: Effie Awards 2019

Grand Prix Effie 2019 dla kampanii „Chce się Ż”, VMLY&R najefektywniejszą agencją reklamową, a Starom najbardziej efektywną agencją mediową 2019 r. Poza Grand Prix wręczono 19 brązowych, 31 srebrnych i 6 złotych statuetek.

Złote statuetki konkursu Effie Awards 2019 otrzymali:

  • „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” – Fundacja Rak’n’Roll, Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa,
  • „Chce się Ż” – Grupa Żywiec, Agencja 2012, Ogilvy, Starcom, VMLY&R, Just,
  • „Odkrywaj więcej Amundsen Vodka” – Stock Polska, The Digitals,
  • „Mistrzowie Tiger” – Maspex, Brasil i Starcom,
  • „Kawa na każdym rogu” – Żabka, PZL, Spark Foundry i Spacecamp,
  • „9 milionów powodów Corega” – GSK, Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa, VMLY&R, Havas PR, Lulu Production.

Grand Prix Effie 2019 otrzymała kampania „Chce się Ż” – Grupa Żywiec, Agencja 2012, Ogilvy, Starcom, VMLY&R, Just.

Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku 2019 przyznano agencji VMLY&R, a najbardziej efektywnej agencji mediowej – agencji Starcom.

– Powodzenie projektów marketingowych w pierwszej kolejności zależy od jakości insightu konsumenckiego. Decydujące znaczenie dla sukcesu komunikacyjnego i komercyjnego biznesu ma również umiejętna narracja. Historia, jaką chcemy przekazać o naszej marce i naszym produkcie, umiejętność otwarcia człowieka na nasz komunikat.

Kluczem jest kreacja i content, bo to ostatecznie treść przemawia do nas lub nie. Wzbudza określone emocje, bawi, angażuje, inspiruje, daje poczucie przynależności i pobudza do działania. Effie jest niezwykle ważnym konkursem, który wpisuje się w światową dyskusję o roli i wyzwaniach stojących przed marketingiem – powiedziała Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery w regionie EMEA.

Z okazji jubileuszu powstał również ranking Top 20 najefektywniejszych firm i agencji komunikacyjnych 20-lecia SAR: Effie Poland.

  • Tytuł najefektywniejszej firmy 20-lecia trafił do Grupy Żywiec.
  • Tytuły najefektywniejszych agencji komunikacyjnych odebrali: Szymon Gutkowski dla agencji DDB i Paweł Gala dla agencji mediowej Wavemaker.

W 20. gali konkursu w Polsce wzięła udział Traci Alford – prezes i CEO Effie Worldwide.

– Jest to kluczowy rok dla Effie, ponieważ obchodzimy 50-lecie naszej działalności jako globalne forum efektywności marketingowej oraz 20-lecie Effie w Polsce. Effie stale ewoluuje i dostosowuje się do ciągle zmieniających się możliwości dla marek i marketerów.

Effie Poland daje przykład, wprowadzając ostatnio kategorię Marketing & Business Solutions, która poszerza zakres nagród Effie o efektywność pomysłów biznesowych. Po udanym uruchomieniu w Polsce wprowadzamy tę kategorię na inne rynki – powiedziała Traci Alford. – Serdecznie gratuluję zwycięzcom konkursu Effie 2019 i wszystkim zaangażowanym w 20 udanych lat działalności Effie Poland. Z niecierpliwością czekam na więcej w przyszłości.

Nagrody zostały przyznane przez jury, któremu przewodniczyła Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery EMEA. Gala odbyła się 28 października w Teatrze Wielkim Operze Narodowej.

  • 1
Znamy laureatów Effie Awards 2019

Znamy laureatów Effie Awards 2019

28 października 2019