Marketing miejsc w mediach społecznościowych, czyli IX edycja Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach
  • 0
  • 1
5.12.2019

Marketing miejsc w mediach społecznościowych, czyli IX edycja Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

Co jest ważniejsze dla marki miejsca – tradycyjny PR czy social media? Jak opowiedzieć wiarygodną i wciągającą historię o swoim regionie? Do kogo kierować promocję? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań padły podczas IX edycji Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. W wydarzeniu wzięło udział ponad 150 samorządowców z całej Polski.

Zaprojektowanie skutecznej kampanii w mediach społecznościowych to nadal wyzwanie dla dużej części polskich samorządów. W dziedzinie, jaką jest marketing miejsc, niekiedy trudno jest nadążyć za szybko zmieniającymi się trendami w komunikacji oraz marketingu internetowym.

Prelegenci tegorocznej edycji kongresu przekonywali jednak, że promocja marki miejsca stwarza wiele możliwości komunikacji z mieszkańcami, turystami oraz tymi grupami docelowymi, na których najmocniej zależy danym samorządom. Nie zmienia tego fakt, że dobór narzędzi tejże promocji jest specyficzny.

W trakcie X edycji Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach wystąpiło wielu uznanych branżowych specjalistów. Podzielili się oni swoim doświadczeniem, przykładowymi case studies, jak i istotnymi z punku widzenia odbiorców spostrzeżeniami na temat treści tworzonych w sieci przez samorządy. Pokazali przykłady najciekawszych kampanii promocji miejsca, okraszając je prawdziwymi historiami ich powstawania oraz wdrażania.

Innowacyjny marketing miejsc to wychodzenie poza ramy przyzwyczajeń. Istotniejsze od tego, jakim budżetem dysponujemy, stają się narzędzia oraz nowe formy komunikacji, na które coraz częściej decydują się samorządy.

Co zrobić, aby zainteresować współczesnego odbiorcę? Postawić na autentyczność, odrzucając jednocześnie formalne, utarte schematy. Celami marketingowców powinny być:

  • odnalezienie w sieci społeczności, która zainteresuje się regionem,
  • poznanie i zaspokojenie jej potrzeb poprzez swoje działania,
  • pokazanie ludzi, którzy swoją historią zapewnią atrakcyjność miejsca.

Katarzyna i Maciej Marczewscy, autorzy bloga „Ruszaj w drogę”, odbyli tysiące podróży nie tylko po Polsce, ale i całym świecie. Opowiedzieli o ciągle niedocenianym opieraniu komunikacji na emocjach. A to właśnie tego – zdaniem zaproszonych ekspertów – poszukują turyści odkrywający nowe, nieznane dotąd regiony.

Marketing miejsc, który jest nastawiony na wzbudzenie fascynacji oraz możliwość przeżycia przygody, nie zależy od wysokości budżetu. Jego podstawą jest odpowiednie zrozumienie i wsłuchanie się w potrzeby turystów.

Jaki jest warunek niezbędny tego, aby kampania miała szansę zaistnieć w sieci? Umiejętność wyróżnienia jej na tle innych, ponieważ konkurencja w mediach społecznościowych jest olbrzymia.

Joanna Tymowicz, client service director w Ideo Force zwróciła uwagę na fakt, że w ciągu każdej sekundy na Instagram trafia niemal 1000 zdjęć. Na YouTubie zaś wyświetlanych jest ponad 80 tys. filmów. W trakcie prelekcji starała się znaleźć odpowiedź na pytanie, jak tworzyć treści, które będą skutecznie angażować użytkowników mediów społecznościowych.

Kamil Bolek, CMO LifeTube opowiadał natomiast, w jaki sposób wykorzystać rosnący z roku na rok potencjał serwisu YouTube. Zwrócił również uwagę na promocję poprzez współpracę z influencerami, na którą decyduje się coraz więcej samorządów.

Dzieje się tak, bowiem jednostki samorządu terytorialnego coraz częściej dostrzegają potencjał influencerów. Za ich pośrednictwem można dotrzeć do ich followersów, którzy bardziej ufają im aniżeli bezosobowym markom czy instytucjom.

Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach to także przestrzeń wymiany doświadczeń oraz poszerzania praktycznych umiejętności. Pierwszego dnia odbyła się debata, w trakcie której paneliści zastanawiali się, czy dla marki miejsca ważniejszy jest tradycyjny PR, czy aktywna obecność w mediach społecznościowych.

W drugi dzień kongresu tradycyjnie odbyły się warsztaty tworzenia pomysłowych akcji promocyjnych, projektowania customer journey oraz wykorzystywania najnowszych trendów w komunikacji samorządów.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

  • 1
Marketing miejsc na wiele głosów w trakcie X edycji Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach 2019

5 grudnia 2019

4 grudnia 2019