Lidl Polska rezygnuje z czarnego plastiku
  • 0
  • 1
17.06.2021

Lidl Polska rezygnuje z czarnego plastiku

Lidl Polska podejmuje działania wspierające gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach strategii „REset Plastic” firma zamierza do końca 2025 r. osiągnąć cel stosowania w opakowaniach marek własnych około 20% plastiku pochodzącego z recyklingu. Ponadto Lidl postawił sobie za cel wyeliminowanie czarnego plastiku z opakowań marek własnych do końca 2021 r., a tym samym znaczne zwiększenie możliwości recyklingu opakowań.

To kolejny ważny krok w naszej strategii w sprawie odpadów plastikowych. Poza unikaniem stosowania i redukcją plastiku wyeliminowanie czarnego plastiku zwiększy nasze możliwości recyklingu. Co więcej, wykorzystanie recyklatów jest jasnym sygnałem dla rynku, że poważnie podchodzimy do gospodarki o obiegu zamkniętym – powiedział Piotr Rogowski, członek zarządu ds. zakupów Lidl Polska.

Lidl Polska zapowiedział już w 2018 r., że zredukuje własne wykorzystanie plastiku o 20% do 2025 r. i sprawi, że 100% opakowań marki własnej będzie można w maksymalnym stopniu poddać recyklingowi.

Poprzez kompleksowy pakiet działań Lidl Polska wspiera strategię „REset Plastic” Grupy Schwarz. Jej celem jest zmniejszenie zużycia plastiku i pomoc w zamknięciu obiegów na wszystkich rynkach, na których działa firma.

Lidl Polska podjął kilka inicjatyw mających na celu redukcję plastiku, np.:

  • W 2019 r., czyli 2 lata wcześniej niż było to wymagane przez ustawodawcę, zrezygnował z jednorazowych naczyń plastikowych.
  • Wszystkie oferowane przez Lidl Polska torby plastikowe są wielokrotnego użytku i są wykonane w 80% z surowców z recyklingu i w 100% nadają się do recyklingu. Zachowanie najwyższych standardów produkcji toreb potwierdza certyfikat Blue Angel.
  • Sieć wprowadziła do oferty woreczki wielokrotnego użytku na świeże owoce i warzywa.
  • Bioowoce i warzywa znakowane są naturalnym światłem, dzięki czemu nie są oferowane w opakowaniach. Informacje o tym, że są to bioowoce i warzywa, można znaleźć bezpośrednio na skórce.
  • Firma wykorzystuje plastik z recyklingu. Dotychczas w ofercie dostępne były m.in. artykuły gospodarstwa domowego stworzone w co najmniej 95% z tworzyw pochodzących z recyklingu, a w 2020 r. premierę miała linia obuwia Crivit Ocean Bound Plastic. Do jej produkcji również wykorzystano recyklingowany plastik.
  • Wprowadzony został detergent marki W5 w formie rozpuszczalnych tabletek. Dzięki niemu można zminimalizować produkcję niepotrzebnego plastiku.
  • 1
Lidl Polska rezygnuje z czarnego plastiku

Lidl Polska rezygnuje z czarnego plastiku

16 czerwca 2021

  • 1
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
16.06.2021 Aktualizacja:

Męskie Granie w nowej formule, z limitem biletów dla niezaszczepionych i płatnością wyłącznie Blikiem

Po rocznej przerwie spowodowanej pandemią powraca trasa koncertowa Męskie Granie. W tym roku ze względu na ograniczenia pandemiczne muzycy zagrają w czterech miastach, a koncerty odbędą się zarówno w piątki, jak i soboty. Przedsprzedaż biletów została zaplanowana na 21 czerwca, a premiera tegorocznego singla na 30 czerwca. Pula biletów dla niezaszczepionych osób jest ograniczona.

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
16.06.2021

Ronaldo odsunął coca-colę, Pogba – heinekena. Piłkarze demonstrują niechęć wobec produktów na konferencjach prasowych

15 czerwca, przed meczem Portugalii z Węgrami w trwających rozgrywkach UEFA Euro 2020, odbyła się konferencja prasowa. Cristiano Ronaldo, kapitan portugalskiej drużyny, odstawił z widocznego miejsca na stole dwie znajdujące się tam butelki coca-coli. Ustawił w to miejsce wodę mineralną, zachęcając: „Pijcie wodę!”. Gdy na konferencji po meczu Francji z Niemcami pojawił się Paul Pogba, pod stolikiem wylądowała butelka piwa Heineken.