Instagram i Google ułatwiają zakupy online
  • 0
  • 6
4.10.2019

Instagram i Google ułatwiają zakupy online

Firmy technologiczne wprowadzają funkcje, które mają pozwolić internautom na dokonywanie wygodniejszych zakupów online. Nowe opcje zaprezentowały ostatnio Google oraz należący do Facebooka Instagram.

Instagram udostępnił zakupy z wykorzystaniem augmented reality. Nowa funkcja pozwala na wirtualne przymierzenie produktu. Podstawą jest technologia Spark AR.

Na razie z tej opcji mogą korzystać marki kosmetyczne oraz producenci okularów. Wśród brandów, które jako pierwsze użyły tej opcji, są M.A.C, Nars, Warby Parker czy Ray-Ban. Instagram planuje stopniowe udostępnianie tego rozwiązania także innym kategoriom.

Nowa opcja pozwala użytkownikom sprawdzić, jak wyglądają w wybranych okularach lub makijażu wykonanym kosmetykami, które chce kupić. Internauci będą mieć możliwość wypróbowania produktu, który marka oznaczyła w poście, za pomocą filtra rzeczywistości rozszerzonej przed dodaniem go do koszyka.

Instagram ma nadzieję, że użytkownicy chętnie podzielą się tym doświadczeniem poprzez Stories, w których znajdzie się też link do produktu.

Z kolei Google wprowadza funkcję mającą ułatwić zakupy w aplikacjach i wynikach wyszukiwania. To zapowiadane w maju Google Shopping. Według prognoz ma ono zwiększyć sprzedaż o 4,5–5%.

Google już wcześniej dodał reklamy do obrazów i pozwolił markom oznaczyć na nich niektóre produkty. Teraz dodaje m.in. możliwość sprawdzenia w wyszukiwarce, czy produkt jest dostępny w magazynach sprzedawców detalicznych.

Konsumenci mogą użyć Google Lens, by identyfikować obiekty do kupienia lub wybierać przedmioty i wyświetlać podobne wyniki online. Zdarza się też, że szukają oni pomysłów na ubiór na podstawie zdjęć, które robią lub znajdują w bibliotece obrazów. W takiej sytuacji Google Lens zaprezentuje inspirację do stworzenia stroju.

Na stronach wyszukiwania klienci zobaczą teraz także bardziej rozbudowany moduł, który wyświetla najpopularniejsze produkty w zależności od wyszukiwanego hasła. Użytkownik zobaczy:

  • najpopularniejsze produkty dla wpisanego zapytania (może je kliknąć, by poznać cenę),
  • recenzje,
  • zagregowane i wybrane algorytmicznie recenzje wydawców takich jak Allure czy filmy z YouTube.

Google Shopping ma stanowić centrum dla konsumentów, którzy robią e-zakupy i szukają produktów. Oferuje sugestie dotyczące zakupów oraz opcję Kup z Google. Jest ona objęta gwarancją Google m.in. pełnej obsługi klienta i zwrotu pieniędzy. Każdy sprzedawca chcący skorzystać z tej opcji musi spełniać standardy jakości firmy.

Dzięki nowemu rozwiązaniu klienci mogą też filtrować, którzy detaliści oferują produkt w najniższej cenie lub mają bezpłatną wysyłkę. Centrum zawiera również stronę produktu. Klienci mogą tam porównywać ceny u różnych sprzedawców detalicznych i sprawdzać całkowitą cenę (w tym podatek i koszty wysyłki). Stamtąd mogą następnie dokonać szybkiego zakupu lub dodać produkt do koszyka.

Ponadto Google wprowadza funkcję śledzenia cen, podobną do funkcji śledzenia cen lotów w Google Flights. Klienci mogą ustawić przypomnienie dotyczące produktu. Otrzymają powiadomienie na telefon, jeśli cena spadnie. Wkrótce również będą mogli otrzymać przypomnienie e-mailem.

Źródło: www.mashable.com i www.adweek.com

  • 6

Instagram

Instagram

Google

Google

Google

Google

4 października 2019

  • 0
  • 6
  • 0
  • 0
  • 0
4.10.2019

Miasta mają dobry PR – podsumowanie konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej

Jak polskie miasto stało się rozpoznawalne na całym świecie? Jak wciągnąć w marketing miejsc influencerów? Jak wykorzystać storytelling w samorządach? Jakie akcje społeczne prowadzić, aby zaangażować mieszkańców? O tym m.in. opowiadali w Katowicach na XV Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej czołowi polscy eksperci od komunikacji: Paweł Tkaczyk, Monika Czaplicka, Marek Skała, Aleksandra Kutz.