„Kupuj widownię, nie tablicę” – Ströer z nową ofertą wykorzystującą dane Outdoor Track
  • 0
  • 1
11.10.2018

„Kupuj widownię, nie tablicę” – Ströer z nową ofertą wykorzystującą dane Outdoor Track

W styczniu 2019 r. Ströer Media wprowadzi nowy model zakupu mediów OOH, wykorzystujący wyniki badania Outdoor Track. Nowa polityka handlowa obejmuje nośniki w dziesięciu głównych aglomeracjach w Polsce.

Nowa oferta reklamowa Ströer Media zakłada, że nośniki firmy w dziesięciu głównych aglomeracjach w Polsce zostaną podzielone na 5 kategorii cenowych. Cena będzie uzależniona nie tylko – jak do tej pory – od formatu nośnika. Przede wszystkim będzie wpływać na nią poziom widowni mierzony wskaźnikiem GRP. Możliwy też będzie zakup pakietu gwarantującego dotarcie do założonej widowni, bez konieczności wyboru konkretnych nośników.

Pomiar widowni oparty jest na wynikach Outdoor Track. To branżowy projekt badawczy realizowany przez Instytut Badania Outdooru. Prowadzony jest zgodnie z metodologią opartą na licencji brytyjskich badań reklamy zewnętrznej Route.

Dzięki projektowi Outdoor Track możemy precyzyjnie planować kampanie, kierując się mierzalnymi parametrami, takimi jak widownia, zasięg i częstotliwość kontaktu. Odchodzimy zatem od modelu, w którym cena nośnika nie była uzależniona od jego efektywności – mówi Andrzej Magdziak, CEO Grupy Ströer.

Celem projektu Outdoor Track jest wypracowanie wspólnego dla polskiego rynku standardu pomiaru widowni reklamy OOH. Badanie bazuje na:

  • monitoringu natężenia ruchu indywidualnego, komunikacji miejskiej oraz pieszych na podstawie macierzy ruchu przygotowanych przez Biuro Inżynierii Transportu;
  • danych o sposobach przemieszczania się i zwyczajach komunikacyjnych mieszkańców na podstawie technologii GPS (realizacją zajmują się Kantar Millward Brown oraz Ipsos);
  • bazie danych o nośnikach reklamowych, uwzględniającej wszystkie cechy fizyczne nośników (położenie, wymiary, wysokość, odległość od strumienia ruchu, clutter).

Zasięg badania to 10 największych aglomeracji w Polsce. Są nimi aglomeracje: warszawska, śląska, krakowska, trójmiejska, łódzka, poznańska, wrocławska, szczecińska, bydgoska i lubelska (w sumie 148 gmin w ramach aglomeracji).

  • 1

11 października 2018

10 października 2018

  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
10.10.2018

Reakcje marek na samozniszczenie obrazu Banksy’ego. Real-time marketing z motywem niszczarki

5 października w Sotheby's w Londynie odbyła się aukcja, na której sprzedano m.in. obraz Banksy’ego „Dziewczynka z balonikiem”. Za kopię muralu legendarnego twórcy uzyskano kwotę ponad miliona funtów. Tuż po licytacji dzieło uległo jednak samozniszczeniu na oczach przerażonych koneserów sztuki. Uruchomiła się wprawiona w ramę niszczarka. Ze znanego wizerunku cały pozostał tylko czerwony balonik.