Miasta mają dobry PR – podsumowanie konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej
  • 0
  • 6
4.10.2019

Miasta mają dobry PR – podsumowanie konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej

Jak polskie miasto stało się rozpoznawalne na całym świecie? Jak wciągnąć w marketing miejsc influencerów? Jak wykorzystać storytelling w samorządach? Jakie akcje społeczne prowadzić, aby zaangażować mieszkańców? O tym m.in. opowiadali w Katowicach na XV Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej czołowi polscy eksperci od komunikacji: Paweł Tkaczyk, Monika Czaplicka, Marek Skała, Aleksandra Kutz.

Tegoroczna edycja konferencji PR w Samorządzie była ukłonem w stronę nowych mediów i skupiła najlepszych specjalistów w tej dziedzinie. Podczas dwudziestu wykładów omówiono m.in., jak radzić sobie z hejtem, jak zapobiegać kryzysom wizerunkowym, jak promować miasto w serwisach YouTube, Linkedin i innych. Do tego przeanalizowano najskuteczniejsze kampanie regionów, które odbiły się echem w mediach krajowych i światowych.

Kamil Bolek, dyrektor marketingu w LifeTube pokazał, jak influencerzy ułatwiają promocję regionu. Jakub Mrugalski z Niebezpiecznika podpowiadał, jak uchronić się przed atakami hakerskimi. Monika Czaplicka (właścicielka agencji Wobuzz) wyjaśniała, jak tworzyć wizerunek w mediach społecznościowych. Michał Raszka (Grupa PRC Holding) radził, jak stworzyć skuteczną kampanię społeczną. Gościem specjalnym był Jacek Żakowski, jeden z czołowych dziennikarzy i publicystów.

PR w Samorządzie był okazją do wymiany doświadczeń i przyjrzenia się projektom, które odniosły sukces. Najlepsze z nich otrzymały nagrody Grand Prix Kryształy PR-u, które wręczono podczas uroczystej gali. Wśród laureatów znalazły się:

  • Rzeszów za najlepszy film promocyjny,
  • Kutno za najlepszy event społeczny,
  • Ciechanów i Tomaszów Mazowiecki za najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych,
  • Częstochowa i Gorzów Wielkopolski za najlepszą kreatywną kampanię promocyjną,
  • województwo kujawsko-pomorskie za najlepszą gazetę miejską,
  • MPWiK w Krakowie za najlepszą kampanię promocyjno-informacyjną spółki samorządowej.

– Żyjemy w takich czasach, gdy musimy brać pod uwagę siłę Internetu i nowoczesnych technologii, jeśli chcemy skutecznie kreować wizerunek. Widać to chociażby na przykładzie przenoszenia ciekawych miejsc i zabytków do wirtualnego świata Minecraft – mówi Sebastian Chachołek, prezes Grupy PRC Holding, organizatora konferencji. – Dzięki wiedzy, którą tutaj dajemy, nawet mała gmina, dysponująca skromnym budżetem może wyróżnić się pośród innych regionów, a nawet zasłynąć na całym świecie.

Marketing przy Kawie był patronem medialnym wydarzenia.

  • 6

XV Konferencja PR w Samorządzie i Administracji Państwowej

4 października 2019