Clear Channel Poland podpisało porozumienie o współpracy z Instytutem Badań Outdooru IBO
  • 0
  • 0
4.10.2019

Clear Channel Poland podpisało porozumienie o współpracy z Instytutem Badań Outdooru IBO

1 października Clear Channel Poland podpisało porozumienie o współpracy z Instytutem Badań Outdooru IBO na zasadach komercyjnych. W praktyce oznacza to, że oferta firmy będzie mogła być planowana poprzez platformę IDS udostępnioną rynkowi przez IBO.

IBO gwarantuje autoryzację i aktualizację danych Clear Channel na podstawie badania Outdoor Track. To badanie widowni outdooru pozwalające na opisanie oferty wskaźnikami mediowymi: GRP, zasięgu i częstotliwości. Zapewnia więc porównywalność outdooru z innymi mediami i efektywne planowanie kampanii OOH.

Clear Channel Poland, tworząc ofertę handlową na 2020 r., wykorzystuje wskaźniki oglądalności powierzchni reklamowych wynikające z badania Outdoor Track. Wiedza o widowni poszczególnych nośników pozwala na zróżnicowanie ich cen w zależności od osiąganych parametrów. Oferta będzie zawierała te wskaźniki, tak aby marki, analizując skuteczność swoich kampanii, mogły posługiwać się porównywalnymi parametrami.

Outdoor Track został zrealizowany zgodnie z metodologią opartą na licencji brytyjskich badań reklamy zewnętrznej Route. Badanie bazuje na następujących danych:

  • natężenie ruchu indywidualnego, komunikacji miejskiej oraz pieszych na bazie macierzy ruchu przygotowanych przez Biuro Inżynierii Transportu,
  • dane o sposobach przemieszczania się i zwyczajach komunikacyjnych mieszkańców na podstawie technologii GPS instytutów Kantar Millward Brown oraz Ipsos,
  • baza danych o nośnikach reklamowych, uwzględniająca wszystkie cechy fizyczne nośników (położenie nośnika, wymiary, wysokość, odległość od strumienie ruchu, clutter).

Badanie objęło 10 największych aglomeracji w Polsce. To aglomeracje: warszawska, śląska, krakowska, trójmiejska, łódzka, poznańska, wrocławska, szczecińska, bydgoska i lubelska (w sumie 148 gmin w ramach aglomeracji).

Do realizacji projektu poza wyżej wymienionymi podmiotami zostali zaangażowani: MGE Data, Route (UK), Navteq oraz Red Research.

4 października 2019