Google ogranicza targetowanie reklam politycznych
  • 0
  • 1
22.11.2019

Google ogranicza targetowanie reklam politycznych

Google poważnie ograniczy sposób, w jaki polityczni reklamodawcy mogą kierować reklamy do internautów. Amerykański gigant chce również zwalczać informacje wprowadzające w błąd.

Firma zapowiedziała, że nie będzie już pozwalać na kierowanie reklam wyborczych w wyszukiwarce i YouTube na podstawie przynależności politycznej. Zamierza ograniczyć również dezinformację i zakazać praktyk znanym jako deepfake. Następuje to po krytyce, jaka spadła na Google i Facebooka po wyświetleniu reklam z udziałem Donalda Trumpa, które celowo wprowadzały w błąd.

Google zapowiedział także, że usuwa dostęp do cennego narzędzia o nazwie Customer Match dla reklam politycznych. Ta technologia pozwala reklamodawcom łączyć własne dane, takie jak listy e-mailingowe, z ogromnym zbiorem informacji cyfrowych Google. Pozwala to precyzyjniej docierać do odbiorców.

Mimo tych zapowiedzi firma nie eliminuje całkowicie targetowania reklam politycznych. Reklamy wyborcze będą nadal mogły być kierowane do użytkowników na podstawie wieku, płci i lokalizacji według kodu pocztowego.

Rzecznik Google powiedział, że nowe zasady wpłyną na organizacje non-profit, które zarejestrują się jako reklamodawcy polityczni.

Google odnotował nieco ponad 127 mln dol. przychodów z reklam politycznych w USA od czerwca 2018 r. Stanowi to niewielką część ogólnej sprzedaży firmy.

Źródło: www.adage.com na podstawie „Bloomberg News”

  • 1
Targetowanie reklam politycznych ograniczone w Google

Targetowanie reklam politycznych ograniczone w Google

22 listopada 2019

  • 0
  • 5
  • 0
  • 0
  • 0
22.11.2019

Stowarzyszenie Traffic Design przygotowało poradnik dobrych praktyk projektowych dla targowiska w Orłowie

Targowisko miejskie to przestrzeń, która rządzi się innymi prawami niż ulice centrum miasta. Dlatego tym razem Stowarzyszenie Traffic Design postanowiło działać w Orłowie. Projektanci wzięli na warsztat tamtejsze targowisko, nadając jego elewacji nowe oblicze. Graficy stworzyli również przewodnik dla przedsiębiorców, który ma uporządkować warstwę wizualną przestrzeni placu Górnośląskiego.