Sześć nowych szyldów zdobi ulice Elbląga. Kolejna odsłona projektu Traffic Design
  • 0
  • 12
22.08.2019

Sześć nowych szyldów zdobi ulice Elbląga. Kolejna odsłona projektu Traffic Design

Dzięki inicjatywie DobryZnak i Stowarzyszeniu Traffic Design kolejne lokalne biznesy zyskały nową zewnętrzną identyfikację wizualną. W pierwszej edycji projektu to przedsiębiorcy zgłaszali się do konkursu. Tym razem o udział w akcji rywalizowały miasta. Były to m.in. Sosnowiec, Jaworzno, Inowrocław, Zakopane i Szczecin. Najwięcej głosów internautów zdobył Elbląg.

Jednym z celów akcji jest poprawa jakości przestrzeni publicznej i wymiana szyldów. Te krzykliwe, niezaprojektowane są zastępowane takimi, które współgrają z architekturą. Działają na korzyść nie tylko przedsiębiorców, ale wszystkich użytkowników miasta.

Muszę powiedzieć, że to było dla mnie niesamowite zaskoczenie, że wygraliśmy z takimi miastami jak Szczecin czy Zakopane. To znaczy, że ludzie dostrzegają ten problem, że to jest widoczne. Że w świadomości ludzi jest taka potrzeba tworzenia rzeczy eleganckich, spokojnych, dobrze zaprojektowanych i wykonanych – mówi Roman Smoleński, plastyk Elbląga.

W Elblągu zrealizowanych zostało sześć nowych projektów. Do redesignu zakwalifikowały się m.in.: zakład czyszczenia pierza, sklep wędkarski, sklep spożywczy oraz serwis urządzeń gazowych. Wśród projektantów są: Eugenia Tynna, Paweł Ryżko i Grupa Projektor.

Ładne witryny to i ładna ulica. Wcześniej ta okolica była zaniedbana, ale dzięki inicjatywie DobryZnak od Mastercard zmieniła swój kolor, swój wystrój. Dla mnie najważniejsze jest zadowolenie klientów, uśmiech ludzi i fakt, że przychodzą do mnie kolejny raz – mówi Krzysztof z Zakładu Czyszczenia Pierza „Elpuch”.

Akcją DobryZnak wspieramy przede wszystkim przedsiębiorców. Dajemy im szansę na rozwój swojego biznesu zarówno dzięki atrakcyjniejszemu wyglądowi ich placówek, jak umożliwieniu im przyjmowania płatności bezgotówkowych. Obie te zmiany mogą pomóc im w przyciągnięciu klientów. Mieszkańcy natomiast zyskują coś bezcennego: piękniejszą okolicę, w której będzie się przyjemniej żyło – dodaje Jerzy Hołub, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.

Mimo że tegoroczne głosowanie już się zakończyło, akcja DobryZnak trwa nadal. Mali przedsiębiorcy z całej Polski mogą korzystać z platformy www.dobryznak.org. Znajdą na niej m.in. bazę profesjonalnych projektantów oraz szyldziarzy wraz z bezpośrednim kontaktem. Ułatwi im to przeprowadzenie metamorfozy w swoim sklepie lub lokalu usługowym.

Na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu. Nad zawartością merytoryczną projektu czuwa stowarzyszenie Traffic Design, które na koncie ma kompleksowe realizacje estetyzacyjne w Trójmieście, Warszawie oraz w mniejszych miastach. Od strony kreatywnej za kampanię odpowiada McCann Worldgroup w Polsce.

  • 12

22 sierpnia 2019