Za nami Forum Marketingu Zintegrowanego
  • 0
  • 5
22.11.2019

Za nami Forum Marketingu Zintegrowanego

Zakończyła się 11. edycja Forum Marketingu Zintegrowanego. Dwudniowa konferencja prowadzona była pod hasłem: „Marketerze, czy nadal jesteś w grze?”. Wydarzenie zorganizowane przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB kierowane było do osób związanych z marketingiem, strategią i reklamą.

Podobnie jak w ubiegłym roku prelegenci poruszali tematy dotyczące przyszłości marketingu w aspekcie marki i ekologii. O szczegóły zapytano ich w specjalnie na tę okazję przygotowanym studiu filmowym. Specjalistów o losy i przyszłość działań marketingowo-reklamowych wypytywał Grzegorz Bonder, wiceprezes SMB, general manager agencji Unique One.

Najważniejszym wątkiem przewijającym się przez całą konferencję były działania związane innowacyjnością oraz ze społeczną odpowiedzialnością w biznesie, ze szczególnym uwzględnieniem ekologii.

Efekty tych rozmów, wizje, jakie działania powinni podjąć marketerzy, by nadążyć za zmianami i „być w grze” oraz co musimy wszyscy zrobić, by chronić nasz świat i pogodzić biznes z ekologią, przedstawione zostaną wkrótce na stronie WWW Stowarzyszenia SMB.

Magdalena Brzeska, prezes SMB podkreśla, że konferencja wpisuje się w misję stowarzyszenia. Jest nią konsekwentne promowanie dobrych praktyk marketingu bezpośredniego.

Pracujemy w ramach rad merytorycznych poświęconych najważniejszym zagadnieniom rynku. Rady programowe realizują konkurs marketingowy Golden Arrow i Forum Marketingu Zintegrowanego. Rada ds. RODO opracowuje w porozumieniu z regulatorami Kodeks dobrych praktyk w obszarze ochrony danych osobowych, a rada ds. rynku contact center poszukuje rozwiązań odpowiadających na najważniejsze wyzwania rynku CC i realizuje konkursy i szkolenia dla branży.

Rozwijamy również działalność rady ds. direct mail i w ciągu najbliższych kilku tygodni ukaże się na rynku specjalny raport w wersji papierowej, poświęcony tej branży. Istotnym zwieńczeniem naszych doświadczeń jest organizowane przez nas Forum FMZ, które przekrojowo przedstawia najważniejsze zagadnienia marketingu zintegrowanego. W przyszłym roku planujemy je rozszerzyć o case study projektów marketingowych uwzględniających najlepsze praktyki budowania customer experience na podstawie doświadczeń branży contact center – podkreśla Magdalena Brzeska.

Pierwszego dnia uczestnicy Forum Marketingu Zintegrowanego poznali kulisy oraz wyniki najciekawszych kampanii marketingu zintegrowanego z ostatnich miesięcy, zarówno z segmentu B2C, jak i B2B. Najlepsze agencje marketingu zintegrowanego pokazały najciekawsze i najbardziej inspirujące kampanie zintegrowane, które intrygowały i skutecznie działały.

Uczestnicy zapoznali się z wynikami m.in. kampanii Ikei, serwisu OLX, PepsiCo, Nescafe oraz marki Kubota. Mogli także przyjrzeć się ciekawym przedsięwzięciom, np. projektowi „Amica na szlaku smaku”, który opisywał, jak wzmocnić zaangażowanie uczestników programu partnerskiego lub wynikami akcji społecznej na rzecz niewidomej mistrzyni olimpijskiej – Joanny Mazur.

Drugi dzień forum to inspiracje i spotkania z ekspertami. Wśród nich znalazła się prelekcja Anny Jakubowski, dyrektor generalnej Avon Cosmetics Polska. Skupiła się na motywacji, chęci zmiany i wiary we własne siły, a tym samym w sukces.

Istotnym elementem drugiego dnia forum stała się dyskusja pod hasłem: „Ekologia must be – really? Czy eko to trend warty uwagi?”. Panel dyskusyjny prowadził Mikołaj Janicki z firmy Pro Duct by Business Friend, członek zarządu SMB i arbiter Komisji Etyki Reklamy. W dyskusji wzięli udział: Agnieszka Krzesińska-Jagiełło z Nielsen Polska, Katarzyna Karpińska z EcoVadis & Cybervadis, Dariusz Szwed z Zielonego Instytutu oraz Krzysztof Jodłowski z Kantar Polska.

Jak podkreśla prowadząca forum Weronika Szwarc-Bronikowska, wiceprezes zarządu ds. strategii i rozwoju, partner Media People, członkini rady programowej SMB, przyszłość to innowacja, budowanie relacji z marką i działania proekologiczne.

Trendy to również wykorzystanie w działaniach sztucznej inteligencji (AI), technologii virtual reality czy botów. W dzisiejszych czasach marki i marketerzy mierzą się również  z tzw. zjawiskiem click fraud, czyli nieuczciwych albo fałszywych kliknięć w link sponsorowany (lub inną formę reklamy), którego celem jest wygenerowanie wyższych kosztów konkurencyjnym reklamodawcom. Wyzwań jest sporo, dlatego wierzymy, że forum dostarczyło sporej dawki wiedzy wszystkim uczestnikom – mówi Weronika Szwarc-Bronikowska.

W skład rady programowej FMZ wchodzili w tym roku:

  • Weronika Szwarc-Bronikowska (Media People),
  • Paweł Antkowiak (Albedo Marketing),
  • Magdalena Czaja (Coach),
  • Marcin Drzewiecki (Iron Mountain Polska),
  • Renata Goss-Nowak (Poczta Polska),
  • Mikołaj Janicki (Pro Duct by Business Friends),
  • Katarzyna Rączka (Danfoss Poland),
  • Katarzyna Pawlikowska (Garden of Words),
  • Agnieszka Stelmaszczyk (Feno),
  • dr hab. Jacek Wasilewski (Narrative Impact),
  • Patrycja Zielińska (Pracownia Gier Szkoleniowych).

Marketing przy Kawie był patronem medialnym 11. edycji Forum Marketingu Zintegrowanego.

  • 5
Forum Marketingu Zintegrowanego

Zakończyłą się 11. edycja Forum Marketingu Zintegrowanego

22 listopada 2019

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
22.11.2019

Raport „Młodzież, social media i marketing”

W jakim stopniu dzisiejsza młodzież korzysta z Internetu? Czy przyznaje się do uzależnienia od niego? Do czego młodzi ludzie wykorzystują Sieć? Które marki obserwują, konta których influencerów pilnie śledzą i jak oceniają wiarygodność wiadomości w Internecie? Między innymi na te pytania odpowiada raport „Młodzież, social media i marketing”, przygotowany przez agencję Abanana Advertising oraz warszawski zespół analityczny Research & Grow.

21 listopada 2019

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
21.11.2019

54% konsumentów jest gotowych zapłacić więcej za odzież lub obuwie wyprodukowane w Polsce. Raport KPMG

Ponad 60% Polaków deklaruje, że dokonuje zakupu odzieży, obuwia i dodatków w przemyślany sposób. 54% jest gotowych zapłacić wyższą cenę za elementy garderoby wyprodukowane w Polsce. Z kolei blisko co trzeci respondent jest skłonny zapłacić więcej za produkt wyprodukowany w ekologiczny sposób – wynika z raportu „Rynek mody w Polsce. Wyzwania”. Opracowanie powstało w ramach współpracy KPMG w Polsce z Akademią Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego.