„Gdzie są te dzieci?” – marki i internauci odpowiadają Fundacji Kornice
  • 3
  • 15
21.07.2022

„Gdzie są te dzieci?” – marki i internauci odpowiadają Fundacji Kornice

Na przełomie czerwca i lipca Fundacja Kornice wystartowała z nową kampanią. Na tytułowe pytanie zadane przez fundację odpowiedziały w social media m.in. zoo z Łodzi i Borysewa, a na billboardach fundacja Pomagam.pl. Internauci zaś skomentowali kampanię memami.

Fundacja Nasze Dzieci Kornice jest znana z ubiegłorocznych intensywnych kampanii prolife. Pod koniec czerwca rozpoczęła nową kampanię billboardową. Reklamy ze zdjęciami dzieci, infografiką pokazującą malejący przyrost naturalny w Polsce i tytułowym hasłem pojawiły się w całej Polsce.

  • 2
Fundacja Nasze Dzieci Kornice – kampania „Gdzie są te dzieci”
Fundacja Nasze Dzieci Kornice – kampania „Gdzie są te dzieci”

Infografika sugeruje, że w latach 50. dzietność Polek wynosiła 5 dzieci, w latach 80. – 3 dzieci. Są to dane nieprawdziwe. Zgodnie ze statystykami Głównego Urzędu Statystycznego w latach 50. dzietność malała z 3,7 w roku 1950 do 3 dzieci pod koniec dekady. W latach 80. dekada rozpoczęła się średnią dzietnością 2,3, by w 1990 r. osiągnąć granicę 2.

  • 1
Dzietność w Polsce w latach 1950–2017 (GUS)

Dzietność w Polsce w latach 1950–2017 (GUS)

Zaraz na początku kampanii odpowiedzi na pytanie kampanii udzielił Robert Biedroń. Dość szybko pojawiły się komentarze internautów w formie memów.

  • 5
Gdzie są te pierogi – mem
Gdzie są te dzieci – mem
Gdzie są te dzieci? Robert Biedroń odpowiada Fundacji Kornice

Na niektórych billboardach pojawiły się dopiski.

  • 1
„Gdzie są te dzieci” – „na granicy”, odpowiada na billboardzie anonimowy aktywista

Internauci odnaleźli także źródło fotografii wykorzystanej w kampanii. Autorką jest białoruska artystka Vera Zagorodnaya, która udostępniła je w serwisach stockowych.

  • 1
Vera Zagorodnaya – fotografia wykorzystana na billboardzie Fundacji Kornice

W mediach społecznościowych do kampanii nawiązały ogrody zoologiczne z Łodzi i pobliskiego Borysewa.

  • 4
„Tu są te dzieci” – ZOO w Łodzi odpowiada na pytanie Fundacji Kornice
„Gdzie są te zwierzęta” – ZOO w Borysewie wzoruje się na kampanii Fundacji Kornice
„Tu są te dzieci” – ZOO w Łodzi odpowiada na pytanie Fundacji Kornice
„Gdzie są te zwierzęta” – ZOO w Borysewie wzoruje się na kampanii Fundacji Kornice

Również firmy IT skorzystały z okazji…

  • 2
„Gdzie są ci programiści”
„Gdzie są te widełki”

A nawet krakowski profil na FB zajmujący się komunikacją miejską.

  • 1

20 lipca ruszyła natomiast kampania billboardowa serwisu crowdfundingowego Pomagam.pl. Odpowiada on na pytanie Fundacji Kornice hasłem „Tu jestem”. Do hasła dołączone są wizerunki Emilki, Bartusia i Zuzi. Emilka i Bartuś walczą z SMA, czyli rdzeniowym zanikiem mięśni. Zuzia choruje na rzadką chorobę układu oddechowego. Potrzebują rehabilitacji, leczenia i diagnostyki. Wspólnie muszą zebrać ponad 2,5 mln zł. Pomóc można, skanując kod QR z billboardu i wpłacając na stronie zbiórki.

Kampanię dla Pomagam.pl przygotowała agencja Feeders.

  • 6
Gdzie są te dzieci? „Tu jestem” – kampania Pomagam.pl w sąsiedztwie billboardów Fundacji Kornice
Gdzie są te dzieci? „Tu jestem” – kampania Pomagam.pl w sąsiedztwie billboardów Fundacji Kornice

„Tu jestem” – kampania Pomagam.pl w sąsiedztwie billboardów Fundacji Kornice

Gdzie są te dzieci? „Tu jestem” – kampania Pomagam.pl w sąsiedztwie billboardów Fundacji Kornice
Gdzie są te dzieci? „Tu jestem” – kampania Pomagam.pl w sąsiedztwie billboardów Fundacji Kornice
Gdzie są te dzieci? „Tu jestem” – kampania Pomagam.pl w sąsiedztwie billboardów Fundacji Kornice
Gdzie są te dzieci? „Tu jestem” – kampania Pomagam.pl w sąsiedztwie billboardów Fundacji Kornice

Adrian

4 tygodnie temu

Ta śmieszna niby-kampania od początku prosiła się o wyśmianie: dane raz, że nieprawdziwe, dwa podane nieczytelnie, nie wprost: ludzie w ciągu sekund powinni od razu wiedzieć o co chodzi w przekazie.
Świetna odpowiedź pomagam.pl, mam nadzieję, że spotka się z dobrym odzewem.

Sylwia

3 tygodnie temu

Tęczowej hołocie i nazifeministkom (żeby odróżnić od tych prawdziwych), przeszkadza nagłaśnianie oczywistych faktów, znanych od lat, a nie przekłmananych, jak to tam ktoś w artykule bredzi. Wszyscy wiedzą że przyrost jest malejący ale te dwie patologiczne grupy zawsze muszą robić wrzask, bo na tym zarabiają. Dopiero jak sami będą na emeryturze to się będą pluć, dlaczego nikt na nich nie zarabia. A ta kontra funsacyjki zierającej na chore dzieci...Ilu dzieciom nieroby, sfinansowalibyście za te pieniądze leczenie?

Marta

3 tygodnie temu

Teudno soe nie zgodzic. Danych statystycznych nie znam, ale juz tyle lat na tym świecie żyję, że po prostu widzę, ile dzieci bylo, a ile jest. Ile bylo dzieci w klasach mojej szkoly podstawowej, a ile jest teraz. Bogate kraje zachodnie mają full socjal dla rodzin, żeby dzieci bylo więcej, a u nas nagonka na rodziny, że 500 plusy, patole, że wrzaski w samolotach, restauracjach itp. A naiwne parki w wieku 20 lat dają się nabrać. Aż do głosu przychodzi natura, a wtedy in vitro po 40.

RPG

3 tygodnie temu

Żenująca próba trywializowania poważnego problemu. Mamy dramatyczną sytuację demograficzną. Ale niektórzy uświadomią to sobie dopiero za jakieś 25 lat.

sdd

1 dzień temu

Akurat w przypadku Pana Biedronia odpowiedź jest prosta. Nie potrzebnie się tyle chłop produkuje. W DUPIE, pańskiej dupie, lądują codziennie miliardy dzieci Pańskich kolegów z branży LGBT.

sdd

1 dzień temu

@sdd:
*niepotrzebnie

 

20 lipca 2022

  • 1
  • 8
  • 0
  • 0
  • 6
20.07.2022

Ciuchy z przeszłości w pracy przyszłości? Tak, daj im szansę – zachęca RocketJobs.pl

Portal pracy RocketJobs.pl rozpoczął kampanię pod hasłem „Druga Szansa: Ciuchom z przeszłości daj drugą szansę w pracy przyszłości”. Działania mają promować wtórny obieg ubrań, ale to tylko jedna z warstw akcji. Moda cyrkularna ma być metaforą dawania drugiej szansy także w środowisku zawodowym – osobom, dla których powrót do pracy jest nierzadko dużym wyzwaniem (po urlopie macierzyńskim czy przebytej chorobie). Partnerem merytorycznym kampanii jest platforma SecondHandy. Całość wspiera Newonce Radio – główny patron medialny.