- 3
- 15
„Gdzie są te dzieci?” – marki i internauci odpowiadają Fundacji Kornice
Na przełomie czerwca i lipca Fundacja Kornice wystartowała z nową kampanią. Na tytułowe pytanie zadane przez fundację odpowiedziały w social media m.in. zoo z Łodzi i Borysewa, a na billboardach fundacja Pomagam.pl. Internauci zaś skomentowali kampanię memami.
Fundacja Nasze Dzieci Kornice jest znana z ubiegłorocznych intensywnych kampanii prolife. Pod koniec czerwca rozpoczęła nową kampanię billboardową. Reklamy ze zdjęciami dzieci, infografiką pokazującą malejący przyrost naturalny w Polsce i tytułowym hasłem pojawiły się w całej Polsce.
- 2
Infografika sugeruje, że w latach 50. dzietność Polek wynosiła 5 dzieci, w latach 80. – 3 dzieci. Są to dane nieprawdziwe. Zgodnie ze statystykami Głównego Urzędu Statystycznego w latach 50. dzietność malała z 3,7 w roku 1950 do 3 dzieci pod koniec dekady. W latach 80. dekada rozpoczęła się średnią dzietnością 2,3, by w 1990 r. osiągnąć granicę 2.
- 1
Zaraz na początku kampanii odpowiedzi na pytanie kampanii udzielił Robert Biedroń. Dość szybko pojawiły się komentarze internautów w formie memów.
- 5
Na niektórych billboardach pojawiły się dopiski.
- 1
Internauci odnaleźli także źródło fotografii wykorzystanej w kampanii. Autorką jest białoruska artystka Vera Zagorodnaya, która udostępniła je w serwisach stockowych.
- 1
W mediach społecznościowych do kampanii nawiązały ogrody zoologiczne z Łodzi i pobliskiego Borysewa.
- 4
Również firmy IT skorzystały z okazji…
- 2
A nawet krakowski profil na FB zajmujący się komunikacją miejską.
- 1
20 lipca ruszyła natomiast kampania billboardowa serwisu crowdfundingowego Pomagam.pl. Odpowiada on na pytanie Fundacji Kornice hasłem „Tu jestem”. Do hasła dołączone są wizerunki Emilki, Bartusia i Zuzi. Emilka i Bartuś walczą z SMA, czyli rdzeniowym zanikiem mięśni. Zuzia choruje na rzadką chorobę układu oddechowego. Potrzebują rehabilitacji, leczenia i diagnostyki. Wspólnie muszą zebrać ponad 2,5 mln zł. Pomóc można, skanując kod QR z billboardu i wpłacając na stronie zbiórki.
Kampanię dla Pomagam.pl przygotowała agencja Feeders.
- 6