„Niech gadają” – Sprite wprowadza specjalną edycję puszek w kolorach tęczy
  • 1
  • 4
7.06.2019

„Niech gadają” – Sprite wprowadza specjalną edycję puszek w kolorach tęczy

Marka Sprite wprowadza limitowaną edycję puszek z logo w kolorach tęczy – symbolu równouprawnienia osób LGBTQ+. Premierowo napój w tym opakowaniu pojawi się podczas samplingu na Paradzie Równości 8 czerwca w Warszawie, a następnie na lokalnych odsłonach tego wydarzenia w Polsce.

Jedna czwarta hejtu w Polsce dotyczy osób homoseksualnych. Z hejtem spotyka się większość osób ze środowisk LGBTQ+.* Symboliczny gest marki ma być wyrazem wsparcia w walce o rozwój wartości takich jak równość, tolerancja i różnorodność. Tęczowa puszka zadebiutuje w Warszawie. Pojawi się również w Poznaniu, Kielcach, Katowicach i Wrocławiu.

Ponadto wspólnie z Fundacją Wolontariat Równości Sprite utworzył grant dla lokalnych parad, by wesprzeć ich organizację w innych miastach w Polsce. Razem z grupą Stonewall marka przygotowuje też specjalny projekt edukacyjny na okres wakacyjny.

Tęczowa puszka oraz działania wspierające środowiska LGBTQ+ to jedne z wielu elementów polskiej odsłony globalnej kampanii „I love you hater”. Akcja dotyczy problemu dyskryminacji oraz przejawów hejtu wobec różnych grup i osób – ze względu na wygląd, kolor skóry, wyznawaną religię czy poglądy.

Kampania Sprite’a mówi o tym, jak reagować na hejt. Slogany: „Trwa sezon hejterów” czy „Niech gadają. Żyj rześko” to nie tylko diagnoza otoczenia, w którym żyjemy – ciągłego poddawania ludzi ocenom i eskalacji uprzedzeń. To także inspiracja do stawienia temu czoła i bycia tym, kim się chce.

W komunikacji wykorzystano prawdziwe historie osób i autentyczne nienawistne komentarze. Bohaterami „I love you hater” na całym świecie zostały osoby, które same doświadczyły agresji ze względu na swoją odmienność, a mimo to spełniają marzenia. Twarze kampanii to m.in. artyści, sportowcy, społecznicy. Są wśród nich np.: polski tancerz latynoamerykański, wytatuowana rave girl, mistrzyni olimpijska w pływaniu Rocio Velazquez, surferka Liz Romer ze Szwecji czy zawodniczki damskiej drużyny piłkarskiej CE Sant Gabriel z Barcelony.

Wszyscy oni zetknęli się z krytyką dotyczącą różnych aspektów ich życia, np. cech fizycznych, niestandardowego hobby czy orientacji seksualnej. I wszyscy pokazują, że można i warto robić to, co się kocha, podążać za pasją i być wiernym sobie, niezależnie od ocen. Bohaterowie kampanii dają prostą radę: hejt rodzi hejt, walcz z nim miłością. Stąd przekaz wstukiwany w odpowiedzi na komentarze hejterów: #iloveyouhater.

Kampania ma charakter długofalowy. Wykorzystuje szeroki miks mediów docierających do młodej grupy docelowej. Bazując na YouTube i kilku formatach wideo o różnej długości, a także visualach i gifach, obejmie też inne formaty internetowe dopasowane do Facebooka i Instagrama.

Reklama telewizyjna towarzysząca pierwszemu etapowi komunikacji trafiła na ekrany 1 maja. Ponadto zaplanowano szereg działań w punktach sprzedaży, a w dalszej perspektywie ambient i udział marki w wydarzeniach specjalnych.

  • Adaptacja kampanii na rynek polski: MediaCom
  • Produkcja: Feel Movie oraz duet reżyserski Natalia Jakubowska i Łukasz Gronowski
  • Aktywności w Internecie, w tym w social media: LiquidThread
  • BTL: Fortis
  • Planowanie i zakup mediów: MediaCom
  • PR: Big Picture

* Dane z badania Kantar 2019 „Postawy wobec hejtu”

  • 4

7 czerwca 2019