Rosną wydatki biur podróży na reklamę radiową – pokazuje raport AdBranch KBR
  • 0
  • 3
7.06.2019

Rosną wydatki biur podróży na reklamę radiową – pokazuje raport AdBranch KBR

Ponad 34,6 mln zł – tyle wydały w ubiegłym roku biura podróży na reklamę radiową. Stanowi to ponad 14 proc. ich budżetów reklamowych. Udział radia w wydatkach reklamowych sektora turystycznego rośnie każdego roku – pokazuje AdBranch Komitetu Badań Radiowych.

W całym 2018 r. biura podróży wydały na kampanie reklamowe we wszystkich mediach prawie 241 mln zł (dane cennikowe, Kantar Media). W ciągu ostatnich trzech lat wydatki branży turystycznej na reklamę w radiu wzrosły o ponad 22,3 mln, czyli o 182 proc. W 2018 r. radio z wynikiem 14,4 proc. osiągnęło ponadprzeciętny udział w torcie reklamowym.

Radio to trzecie medium po Internecie i telewizji, w którym reklamodawcy z branży najchętniej lokują budżety. Największym radiowym reklamodawcą w 2018 r. w branży turystycznej był Rainbow Tours.

Dla branży turystycznej radio to bardzo ważne medium. Niektóre z największych marek wydały na reklamę radiową w 2018 r. ponad połowę całego budżetu reklamowego. Zrobiły tak np.: Lidl z brandem Lidl Podróże, Polska Żegluga Bałtycka czy Novasol Polska. W minionym roku liczba wszystkich reklamodawców w branży turystycznej wyniosła 89, z czego 46 postawiło na reklamę radiową. Radio jako medium reklamowe wybrały zarówno duże, jak i małe biura podróży.

Aktywność reklamową w radiu traktujemy jako wsparcie trwających kampanii. Radio dobrze współgra zarówno z offline’em, jak i z online’em. Widzimy to w postanalizach naszych dotychczasowych działań, zwłaszcza w sezonie (czerwiec – sierpień).

Radio to dynamiczne medium, które pozwala nam zmieniać komunikat każdego tygodnia, co w branży turystycznej jest niezwykle ważne. Ceny i dostępność wycieczek potrafią się zmieniać wręcz z godziny na godzinę. Zazwyczaj decydujemy się na pakietowe kampanie ogólnopolskie obejmujące wiele stacji w jednej grupie. To gwarantuje dobre parametry i skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów – mówi Krzysztof Bobiński, team leader zespołu marketingowego Wakacje.pl.

Ponadto, jak wynika z raportu „Trust in Media 2019” przygotowanego przez Europejską Unię Nadawców (EBU), radio wśród wszystkich mediów, w tym także tradycyjnych, cieszy się największym zaufaniem mieszkańców Unii Europejskiej. W rankingu za radiem znalazły się telewizja i prasa. Na końcu uplasowały się Internet i media społecznościowe.

Do radia zaufanie ma 59 proc. wszystkich obywateli UE, w Polsce – 56 proc. Raport „Trust in Media 2019” powstał na podstawie wyników Eurobarometru i badania korzystania z mediów Reuters Institute for the Study Journalism.

*Dane: Radio Track, Kantar Polska, zasięg dzienny i czas słuchania radia, fala: luty – kwiecień 2019, N=20 991

  • 3

7 czerwca 2019

6 czerwca 2019

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
6.06.2019

„Wyślij pocztówkę do Babci” – mural Up To Date Festivalu

„Sami przed sobą zgrywamy wiecznie zabieganych i zajętych, przez co zapominamy o tym, co zbyt często uznajemy za niewarte zapomnienia. Czasem dotyczy to naszych najbliższych, czasem po prostu nas samych. Dbaj o bliskich, pamiętaj. To proste :)”. Tak brzmią słowa z muralu, który stanowi ciąg dalszy działań społecznych białostockiego Up To Date Festivalu oraz akcji „Wyślij pocztówkę do Babci”.