Ikea przeniosła swój katalog na Pinterest
  • 0
  • 2
7.06.2019

Ikea przeniosła swój katalog na Pinterest

Ikea zintegrowała swój drukowany katalog z serwisem społecznościowym Pinterest. Wypełniła go zdjęciami produktów i aranżacji, spersonalizowanymi na podstawie ankiet wypełnianych przez internautów.

Marka chce, by katalog zyskał dłuższe życie i istniał także poza stroną internetową oraz skrzynkami pocztowymi konsumentów. Współpracując z agencją Wavemaker i zespołem kreatywnym Pinteresta, Ikea stworzyła kwestionariusz, który zamieszczono w serwisie.

Marka mogła dowiedzieć się dzięki niemu, co kupują użytkownicy. Zdobyła też informacje na temat ich gustu. Następnie użytkownicy mogli wybrać, czy chcą wygenerować w serwisie tablice stworzone na podstawie ich odpowiedzi, czy sami przejrzą polecane produkty i stworzą własne zbiory. Wszystkie pinezki zostały połączone ze stroną produktową Ikei.

Rozwiązanie wprowadzono w sierpniu 2018 r. Od tego czasu użytkownicy stworzyli 25 tys. tablic przy użyciu narzędzia. Ikea zmierzyła też zaangażowanie i konwersję. Nie udostępnia jednak tych danych.

www.digiday.com

  • 2

7 czerwca 2019