- 0
- 1
Echa webinaru Brandly360 „Dynamic pricing i AI w e-commerce: jeszcze innowacja czy już konieczność?”
Wyzwania związane z wdrożeniem automatyzacji cen, praktyczne i wartościowe dla skalowania sprzedaży przykłady implementacji dynamicznych strategii cenowych, wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesie wyznaczania cen, zastosowania zjawiska automatyzacji w sprzedaży i marketingu, a także występujące na rynku rozwiązania dla e-commerce. To wszystko omówiono podczas organizowanego przez Brandly360 webinaru „Dynamic pricing i AI w e-commerce: jeszcze innowacja czy już konieczność?”.
Walory tego rozwiązania przedstawili eksperci z Brandly360: Miłosz Nowakowski oraz Karol Krykwiński. Przeszli przy tym:
- od globalnego i teoretycznego ujęcia ceny w e-commerce,
- poprzez kształtowanie polityki cenowej,
- po skuteczne i efektywne przykłady wdrożeń automatyzacji cen (dynamic pricingu).
Omówili także obszary wyzwań. Ukazali przykład efektywnych rozwiązań po wdrożeniu monitoringu rynku z zastosowaniem Brandly360 w obszarze polityki cenowej opartej na rolach produktowych w odniesieniu do branży elektroniki użytkowej.
Prowadzący wskazali jednocześnie, że obszar dynamic pricing nie odnosi się tylko do e-commerce
Na rynku i w biznesie można zaobserwować tego rodzaju praktyki w:
- działaniach linii lotniczych (które stosują dynamiczne ceny, opierając się na sezonowości, dostępności miejsc i popycie),
- przejazdach taksówek (dostosowujących ceny do pory dnia, podaży na przejazdy, np. związanej z lokalnymi wydarzeniami),
- hotelarstwie (gdzie ceny wzrastają choćby w sezonie wysokim).
Eksperci Brandly360 analizowali także wpływ sztucznej inteligencji na działania związane z optymalizacją digital shelf (cyfrowej półki). Pokazali m.in., że samo zjawisko automatyzacji działań w e-commerce sprzyja uwolnieniu czasu, który można poświęcić na strategiczne (inne, ważne) biznesowe zadania.
Dyskusję w trakcie webinaru poprowadzili przedstawiciele podmiotów partnerskich inicjatywy:
- Paweł Borowik, head of sales agencji iCEA,
- Wojciech Jażdżewski, CEO Loyalemon.
Poddali oni analizie zestaw zmiennych: cena, AI, e-commerce, marketing. Jak potwierdziła rozmowa, elementy te ściśle się ze sobą łączą. Znamienne także, że optymalnie wdrożone działania na tym polu naturalnie wzmocnią efektywność stosowanego marketingu.
Tematami, które zelektryzowały słuchających w części pytań i odpowiedzi, były:
- obszar doskonalenia strategii e-commerce,
- optymalizacja cyfrowa półki (zarówno w aspekcie prowadzenia skutecznej polityki cenowej, jak i wykorzystania sztucznej inteligencji jako narzędzia w tym procesie),
- praktyczny kontekst rozwiązań typu dynamic pricing,
- korelacja pomiędzy Dyrektywą Omnibus a wdrożeniem narzędzi w odniesieniu do różnych branż e-commerce.
Potwierdziło to, że temat dynamicznych strategii cenowych i wpływu na e-commerce jest nośny, aktualny i będzie zyskiwał na znaczeniu wraz z rozwojem technologii. Organizator zachęcił więc wszystkich tych, którzy chcą pogłębić wiedzę w tym obszarze, aby skorzystali z możliwości rozmowy z ekspertami Brandly360 po wydarzeniu. Zapowiedział także pogłębianie tematyki w kolejnych publikacjach eksperckich, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom słuchaczy.
Marketing przy Kawie był patronem medialnym wydarzenia.
- 1