Echa webinaru Brandly360 „Dynamic pricing i AI w e-commerce: jeszcze innowacja czy już konieczność?”
  • 0
  • 1
20.03.2024

Echa webinaru Brandly360 „Dynamic pricing i AI w e-commerce: jeszcze innowacja czy już konieczność?”

Wyzwania związane z wdrożeniem automatyzacji cen, praktyczne i wartościowe dla skalowania sprzedaży przykłady implementacji dynamicznych strategii cenowych, wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesie wyznaczania cen, zastosowania zjawiska automatyzacji w sprzedaży i marketingu, a także występujące na rynku rozwiązania dla e-commerce. To wszystko omówiono podczas organizowanego przez Brandly360 webinaru „Dynamic pricing i AI w e-commerce: jeszcze innowacja czy już konieczność?”.

Walory tego rozwiązania przedstawili eksperci z Brandly360: Miłosz Nowakowski oraz Karol Krykwiński. Przeszli przy tym:

  • od globalnego i teoretycznego ujęcia ceny w e-commerce,
  • poprzez kształtowanie polityki cenowej,
  • po skuteczne i efektywne przykłady wdrożeń automatyzacji cen (dynamic pricingu).

Omówili także obszary wyzwań. Ukazali przykład efektywnych rozwiązań po wdrożeniu monitoringu rynku z zastosowaniem Brandly360 w obszarze polityki cenowej opartej na rolach produktowych w odniesieniu do branży elektroniki użytkowej.

Prowadzący wskazali jednocześnie, że obszar dynamic pricing nie odnosi się tylko do e-commerce

Na rynku i w biznesie można zaobserwować tego rodzaju praktyki w:

  • działaniach linii lotniczych (które stosują dynamiczne ceny, opierając się na sezonowości, dostępności miejsc i popycie),
  • przejazdach taksówek (dostosowujących ceny do pory dnia, podaży na przejazdy, np. związanej z lokalnymi wydarzeniami),
  • hotelarstwie (gdzie ceny wzrastają choćby w sezonie wysokim).

Eksperci Brandly360 analizowali także wpływ sztucznej inteligencji na działania związane z optymalizacją digital shelf (cyfrowej półki). Pokazali m.in., że samo zjawisko automatyzacji działań w e-commerce sprzyja uwolnieniu czasu, który można poświęcić na strategiczne (inne, ważne) biznesowe zadania.

Dyskusję w trakcie webinaru poprowadzili przedstawiciele podmiotów partnerskich inicjatywy:

  • Paweł Borowik, head of sales agencji iCEA,
  • Wojciech Jażdżewski, CEO Loyalemon.

Poddali oni analizie zestaw zmiennych: cena, AI, e-commerce, marketing. Jak potwierdziła rozmowa, elementy te ściśle się ze sobą łączą. Znamienne także, że optymalnie wdrożone działania na tym polu naturalnie wzmocnią efektywność stosowanego marketingu.

Tematami, które zelektryzowały słuchających w części pytań i odpowiedzi, były:

  • obszar doskonalenia strategii e-commerce,
  • optymalizacja cyfrowa półki (zarówno w aspekcie prowadzenia skutecznej polityki cenowej, jak i wykorzystania sztucznej inteligencji jako narzędzia w tym procesie),
  • praktyczny kontekst rozwiązań typu dynamic pricing,
  • korelacja pomiędzy Dyrektywą Omnibus a wdrożeniem narzędzi w odniesieniu do różnych branż e-commerce.

Potwierdziło to, że temat dynamicznych strategii cenowych i wpływu na e-commerce jest nośny, aktualny i będzie zyskiwał na znaczeniu wraz z rozwojem technologii. Organizator zachęcił więc wszystkich tych, którzy chcą pogłębić wiedzę w tym obszarze, aby skorzystali z możliwości rozmowy z ekspertami Brandly360 po wydarzeniu. Zapowiedział także pogłębianie tematyki w kolejnych publikacjach eksperckich, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom słuchaczy.

Marketing przy Kawie był patronem medialnym wydarzenia.

  • 1
Webinar Brandly360 „Dynamic pricing i AI w e-commerce: jeszcze innowacja czy już konieczność?”

Webinar Brandly360 „Dynamic pricing i AI w e-commerce: jeszcze innowacja czy już konieczność?”

20 marca 2024

19 marca 2024

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
19.03.2024 ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Jak tworzyć niezapomniane Customer Experience?

W świecie, gdzie różnice między produktami i usługami zacierają się, to właśnie dobre doświadczenia klientów rysują drogę do serc i umysłów. Pomyśl o Customer Experience (CX) jak o składniku, który pomoże wyróżnić się Twojej marce oraz zdobyć lojalność klientów. W erze, gdzie CX wyznacza nowe granice rywalizacji, odkrywanie i wdrażanie najlepszych praktyk w tej dziedzinie staje się kluczową strategią dla firm pragnących wybić się ponad przeciętność.