Sieć fast food Wendy's wprowadzi dynamiczne ceny? Najpierw o tym poinformowała, później zaprzeczyła
  • 0
  • 1
3.03.2024

Sieć fast food Wendy’s wprowadzi dynamiczne ceny? Najpierw o tym poinformowała, później zaprzeczyła

Prezes zarządu Wendy’s poinformował o planach wprowadzenia cen dynamicznych. Tego rodzaju ceny są ustalane w zależności od popytu, np. w różnych porach dnia. Takie praktyki stosuje m.in. Uber czy linie lotnicze. Po kilku dniach jednak sieć zaprzeczyła, jakoby miała takie plany.

Pomysł zapowiedział Kirk Tanner, nowy CEO Wendy’s, podczas prezentacji planów na kolejne lata. Mówił, że firma zainwestuje 20 mln dol., by w 2025 r. w lokalach pojawiły elektroniczne tablice zasilane AI. Miałyby pokazywać zmieniające się ceny dań z menu.

W miarę prezentowania zalet wykorzystania tej technologii w naszych lokalach zainteresowanie franczyzobiorców cyfrowymi tablicami powinno rosnąć. Efektem będzie wzrost sprzedaży i zysków całej firmy – opisywał Tanner.

CEO nie podał górnej granicy wzrostu ceny posiłku ani tego, czy cena bazowa faktycznie spadnie w porach mniejszego popytu. W tym samym czasie rzecznik prasowy firmy informował media, że dynamiczne ceny „mogą umożliwić Wendy’s elastyczność i konkurencyjność cenową. Mogą motywować klientów, by odwiedzali sieć i otrzymywali swoje ulubione dania w atrakcyjnych cenach”.

Kilka dni później jednak sieć wystosowała do mediów inny komunikat. „Chcielibyśmy sprecyzować: Wendy’s nie zamierza podnosić cen, gdy popyt jest najwyższy. Nie użyliśmy tego sformułowania i nie mamy zamiaru wdrażać tej praktyki” – napisano. Możliwe, że doszło do nieporozumienia. Być może projekt zakłada jedynie górny pułap cen i obniżanie ich, gdy popyt spada.

  • 1
Dynamiczne ceny bez podnoszenia cen w okresie zwiększonego popytu? Tak ujmuje to Wendy’s

Dynamiczne ceny bez podnoszenia cen w okresie zwiększonego popytu? Tak ujmuje to Wendy’s

1 marca 2024

29 lutego 2024