Wszystko się zmienia, ty zmieniaj cenyWszystko się zmienia, ty zmieniaj cenyWszystko się zmienia, ty zmieniaj cenyWszystko się zmienia, ty zmieniaj ceny
Ustawienia cen nie muszą być stale takie same (fot. Pixabay)

Wszystko się zmienia, ty zmieniaj ceny

Wszystko się zmienia, ty zmieniaj ceny
M. Kraus, M. Kroenke, A. Kwiecińska

M. Kraus, M. Kroenke, A. Kwiecińska

-

M. Kraus, M. Kroenke, A. Kwiecińska

M. Kraus, M. Kroenke, A. Kwiecińska

W ciągu ostatnich lat firmy wykorzystujące dynamiczne strategie cenowe znalazły się w ogniu krytyki konsumentów. Z jednej strony praktyki takie są doskonałym sposobem na zwiększenie marży, z drugiej jednak ani rynek, ani konsumenci nie są gotowi na takie dynamiczne zmiany.

Dynamiczna strategia cenowa to koncepcja oparta na sprzedaży tego samego produktu po różnych cenach, różnym grupom odbiorców. W zasadzie definicja ta niczym nie różni się od definicji dyskryminacji cenowej, której nielegalne praktyki opisane zostały już w ustawie Robinson – Patman z 1936 roku. Akt ten zabraniał praktyk antykonkurencyjnych stosowanych przez producentów, w szczególności dyskryminacji cenowej, i do dziś obowiązuje w prawie federalnym USA.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się