- 1
- 1
„Dieta (Nie)Życia” – kampania na temat anoreksji
6 maja, w Światowym Dniu Walki z Anoreksją ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna na temat anoreksji – „Dieta (Nie)Życia”. Powstał 12-odcinkowy podcast. Każdy odcinek promowany jest filmem stworzonym w całości przez AI.
Fundacja Głód(nie)Nażarty, agencja reklamowa Dentsu Creative oraz sieć poradni zdrowia psychicznego PsychoMedic połączyły siły, by wesprzeć budowanie świadomości społecznej i pomóc osobom chorującym oraz ich bliskim.
Według danych opublikowanych przez National Eating Disorders Association, „anoreksja nervosa” charakteryzuje się bardzo wysokim ryzykiem śmiertelności. Szacuje się, że aż 10% osób z anoreksją umiera z powodu powikłań medycznych lub samobójstwa związanego z chorobą. Tymczasem powszechna wiedza na ten temat jest wciąż na niskim poziomie.
W ramach kampanii ruszył podcast „Dieta NieŻycia”
Ma on dostarczyć niezbędnych informacji, narzędzi i instrukcji, jak postępować, reagować i działać, kiedy dotknie nas anoreksja lub ktoś z naszych bliskich zmaga się z tą niezwykle trudną chorobą.
Każdy z dwunastu odcinków podcastu składa się z dwóch części. W pierwszej można usłyszeć fragment książki „Dieta NieŻycia” autorstwa Karoliny Otwinowskiej, która dzieli się swoim doświadczeniem anoreksji. W drugiej zawarte są rozmowy z ekspertem. Wywiady prowadzi Jan Wasilewski (content creative manager w Dentsu Creative), znany również z podcastu „Nie tylko pytania”. Podcastu „Dieta NieŻycia” można słuchać na Spotify oraz na kanale YouTube. Nowe odcinki publikowane są co poniedziałek o godz. 9:00.
Podcast promuje seria dwunastu filmów. Każdy z nich ilustruje jeden z fragmentów książki w sposób pobudzający emocje i wyobraźnię. Kampania została wyprodukowana za pomocą sztucznej inteligencji.
E-book Karoliny Otwinowskiej oraz e-book edukacyjny z informacjami na temat przyczyn, przebiegu i leczenia anoreksji można pobrać na stronie kampanii kampania.glodnienazarty.pl.
Za koncepcję kampanii i jej realizację odpowiada agencja Dentsu Creative.
– Istotnym elementem misji Dentsu Creative jest działanie na rzecz dobra wspólnego i wykorzystywanie swoich zasobów kreatywnych dla celów społecznie korzystnych. Anoreksja to choroba o największej śmiertelności wśród chorób psychicznych. Choroby związane z zaburzeniami odżywiania są tak powszechne, że staje się współczesną pandemią. Społeczeństwo wciąż jednak wie za mało, a osoby chorujące i ich bliscy czują się osamotnieni i zagubieni. Naszą kampanią chcemy to zmienić – komentuje Łukasz Kotliński, creative director w Dentsu Creative.
- 1