- 1
- 2
AI pomogła stworzyć nowy smak Coca-Coli
Coca-Cola wprowadziła na rynek limitowaną edycję Coca-Coli Y3000 Zero Sugar. Reklamuje ją jako „pierwszy futurystyczny smak współtworzony przez ludzką i sztuczną inteligencję Coca-Coli”.
Sztuczna inteligencja pomogła zaprojektować smak i opakowanie napoju. Zaczęło się od zgromadzenia danych. Preferencje smakowe i upodobania konsumentów zostały wykorzystane do opracowania profili smakowych z użyciem sztucznej inteligencji. Opakowanie stworzyli zarówno ludzie, jak i algorytmy.
Teaser zatytułowany „It’s Coming” umieszczony w sieci kilka tygodni temu składa się z fioletowych, nieco psychodelicznych obrazów.
Produkt będzie sprzedawany w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie w wersji bez cukru i z normalną zawartością cukru.
Nad akcją, w ramach serii limitowanych edycji Creations pracowały agencje WPP Open X/Ogilvy, Virtue, Forpeople i EssenceMediacom.
- 2