AI pomogła stworzyć nowy smak Coca-Coli
  • 1
  • 2
13.09.2023

AI pomogła stworzyć nowy smak Coca-Coli

Coca-Cola wprowadziła na rynek limitowaną edycję Coca-Coli Y3000 Zero Sugar. Reklamuje ją jako „pierwszy futurystyczny smak współtworzony przez ludzką i sztuczną inteligencję Coca-Coli”.

Sztuczna inteligencja pomogła zaprojektować smak i opakowanie napoju. Zaczęło się od zgromadzenia danych. Preferencje smakowe i upodobania konsumentów zostały wykorzystane do opracowania profili smakowych z użyciem sztucznej inteligencji. Opakowanie stworzyli zarówno ludzie, jak i algorytmy.

Teaser zatytułowany „It’s Coming” umieszczony w sieci kilka tygodni temu składa się z fioletowych, nieco psychodelicznych obrazów.

Produkt będzie sprzedawany w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie w wersji bez cukru i z normalną zawartością cukru.

Nad akcją, w ramach serii limitowanych edycji Creations pracowały agencje WPP Open X/Ogilvy, Virtue, Forpeople i EssenceMediacom.

  • 2
Nowy smak Coca-Coli współtworzony przez sztuczną inteligencję

Nowy smak Coca-Coli współtworzony przez sztuczną inteligencję

Nowy smak Coca-Coli współtworzony przez sztuczną inteligencję Nowy smak Coca-Coli współtworzony przez sztuczną inteligencję

Coca-Cola wprowadza na rynek limitowaną edycję napoju Y3000 Zero Sugar, reklamowaną jako "pierwszy futurystyczny smak współtworzony przez ludzką i sztuczną inteligencję Coca-Coli".

 

12 września 2023