„Mamo, nie zabraniaj mi kochać taty” – kampania dotycząca alienacji rodzicielskiej
  • 1
  • 1
12.09.2023

„Mamo, nie zabraniaj mi kochać taty” – kampania dotycząca alienacji rodzicielskiej

Fundacja Kocham Cię Tato prowadzi kampanię dotyczącą alienacji rodzicielskiej. W najnowszym spocie pokazuje w formie etiudy tanecznej walkę rodziców w obecności dziecka.

Fundacja prowadzi w mediach społecznościowych i serwisach wideo kampanię, której głównym elementem jest spot wideo. Przy muzyce, którą skomponowano specjalnie do reklamy, w formie złożonej choreografii pokazana jest walka rodziców. Sympatycznie przedstawiony ojciec pragnie kontaktu z córką. Matka z agresywnym wyrazem twarzy mu tego zabrania. Kocham Cię Tato chce tą kampanią zwrócić uwagę społeczeństwa, że dziecko nie może być ofiarą konfliktów.

Spot wywołał ambiwalentne reakcje w internecie

Protestujący podkreślają uogólniający charakter przekazu. Dotyka on wszystkich matek, które z wielu różnorodnych przyczyn nie pragną, by dziecko kontaktowało się z ojcem. Wskazują też, że samo pojęcie „alienacji rodzicielskiej”:

  • ma wątpliwe naukowe uzasadnienie,
  • jest przede wszystkim narzędziem opresji ze strony przemocowych ojców,
  • prowadzi do wtórnej wiktymizacji kobiet.

Światowa Organizacja Zdrowia w 2020 r. odrzuciła to pojęcie w Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych ICD-11. Europejskie Stowarzyszenie Psychoterapeutów, skupiające 128 organizacji psychoterapeutów z 41 państw europejskich uznało, że termin „alienacja rodzicielska” nie powinien być wykorzystywany w praktyce psychoterapii.

Spot wyreżyserowała Julia Popławska, ona jest również autorką scenariusza. Muzykę do reklamy skomponował Łukasz Żurkowski, a choreografię przygotowała Anna Maria Jujka. Spot wyprodukował Reco Production, postprodukcją zajęła się agencja Coloroffon. W reklamie występują aktorzy Ernest Nita, Marta Malinowska oraz Martyna Zuzola (jako córka).

  • 1
Kampania dotycząca alienacji rodzicielskiej

Kampania dotycząca alienacji rodzicielskiej

12 września 2023