1/3 Polaków planuje zakupy podczas Black Friday – raport „Polacy i Black Friday” ExpertSendera
  • 0
  • 2
20.11.2020

1/3 Polaków planuje zakupy podczas Black Friday – raport „Polacy i Black Friday” ExpertSendera

Tegoroczny Black Friday przypada 27 listopada, co oznacza, że odbędzie się online. Wszystko to przez pandemię koronawirusa i wprowadzone ograniczenia. ExpertSender sprawdził, co Polacy sądzą o tym święcie zakupowym i czy planują w tym roku zakupy. Według raportu 61 proc. osób choć raz w życiu skorzystało z ofert dostępnych tego dnia. 1/3 ankietowanych stwierdziła, że robi to zwykle online. W tym roku 23 proc. badanych twierdzi, że nie zrobi zakupów, a 46 proc. jeszcze nie wie.

Święta zakupowe z roku na rok są coraz popularniejsze w Polsce. Obecnie 94,8 proc. badanych przez ExpertSendera stwierdziło, że wie, czym jest Black Friday. To pokazuje, że globalne trendy zakupowe – w tym zakupów online – dobrze adaptują się także w Polsce. W tym roku sytuacja może być jednak nieco inna. W tym momencie wiele osób nie wie, czy zrobi zakupy w czarny piątek.

Black Friday rządzi w Internecie
Jak twierdzi 77,7 proc. ankietowanych, nie ma dla nich znaczenia, kiedy zrobią zakupy. Z kolei 22,4 proc. czeka na święta zakupowe, takie jak Black Friday, żeby nabyć wcześniej upatrzone produkty lub usługi. Prawie 40 proc. osób nigdy w swoim życiu nie kupiło nic w tym czasie. Prawie połowa osób twierdzi, że nie nastawia się na większe zakupy niż normalnie, a 1/3 jeszcze tego nie wie.

Zakupy w czasie Black Friday ankietowani chętnie robią w Internecie (26 proc.) lub zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych (29 proc.). To oznacza, że tylko sklepy stacjonarne z tej okazji wybierano niechętnie (8 proc.). Prawdopodobnie wynika to z faktu, że w Internecie są lepsze oferty niż w sklepie stacjonarnym. Za lepszymi ofertami online opowiedziało się trzy razy więcej osób niż za tymi offline.

Obniżki cenowe i oferty e-mailowe skłaniają do zakupów
57 proc. osób twierdzi, że będzie śledziło oferty, które otrzymają e-mailowo z okazji Black Friday. To może być szansa dla sklepów na przekonanie osób, które deklarują, że jeszcze nie wiedzą, czy zrobią zakupy w tym roku. Co ciekawe, dla ponad połowy ankietowanych (58 proc.) oferty, które otrzymują, są atrakcyjne. Natomiast 42 proc. badanych z nich korzysta.

Co najbardziej zachęca Polaków do zakupów? Dla 78,1 proc. ankietowanych najatrakcyjniejsze są obniżki cenowe. Znacznie mniej osób przyciągają gratisy (9,7 proc.), darmowa dostawa (7,6 proc.) czy rabat na kolejne zakupy (3,2 proc.). Oznacza to, że cena produktu ma w tym momencie największe znaczenie.

Cały raport „Polacy i Black Friday” jest dostępny na stronie www.expertsender.pl.

O badaniu
Badanie przeprowadzono między 5 a 12 listopada 2020 r. na grupie 500 osób metodą CAWI.

  • 2
Black Friday

Czy Polacy skorzystają w tym roku z ofert na Black Friday?

Black Friday

Tramvay

6 dni temu

Ten rok jest dziwny - to osobliwe, że Czarny Piątek przypadnie w Sobotę 28 listopada, zamiast dzień wcześniej... Błąd w 1 zdaniu nie zachęca do czytania...

20 listopada 2020

  • 0
  • 5
  • 0
  • 0
  • 1
20.11.2020

W Gdyni na ścianie szpitala pojawił się neon z życzeniami zdrowia

Co roku 11 listopada, uczestnicząc w paradzie czy w miejskim biegu, gdynianie wysyłali do reszty kraju informację, że można świętować Niepodległość, jednocząc się, a nie podkreślając podziały. Jednocześnie Gdynia łączyła tradycję i pamięć o historii ze wspólną zabawą. W tym roku z powodu pandemii nie było to możliwe. Powstał więc neon, który ma jednoczyć mieszkańców w tym szczególnym dniu.